    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pieszy vs osobówka
    Date: Tue, 19 May 2015 11:20:19 +0200

    W dniu 2015-05-19 o 10:53, Ergie pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > A co mam zrobić? Samobójcy kiedyś się pozabijają i statystyka wyładnieje
    > :-)

    Wiesz, trudniej pieszemu zabić samochód :) Moze o to chodzi żeby dać im
    równe szanse?

    > Bo tam poza ścisłym centrum gdzie samochody jada powoli nikt się pod
    > koła nie pakuje nawet na pasach.

    Taka mentalność. Zobacz jak się jeździ w ...HongKongu :D

    > Zrobiłem sporo tysięcy km głównie po Niemczech, Francji i Włoszech i to
    > nie po autostradach ale po drogach lokalnych i w miastach i nigdy nie
    > musiałem nagle hamować bo ktoś mi się pcha pod koła. Nigdy! A w takim
    > Paryżu czy Rzymie piesi czekają nawet jak mają zielone a auta jada na
    > czerwonym - najwyraźniej mają więcej rozumu i instynktu samozachowawczego.

    Ale zauważ też, że przyjezdni kierowcy do Polski z w/w krajów też jakoś
    inaczej jeżdżą niż rodzimi i wcale nie chodzi o to że np wjeżdżają do
    miasta w którym nigdy nie byli. U nas widać jak to wyglada. Są nawet
    ukute definicje w kazdym z miast że np. jak do Poznania przyjedzie
    Warszawka, to wciska się i rozpycha bardziej niż u siebie. Chyba wiesz o
    czym piszę...numery rejestracyjne bardzo często są tego dowodem i nie
    jest to subiektywne odczucie. Pomijam też całą dzicz z poza miast, która
    przyjeżdża do miasta okazyjnie. Blokują, zajeżdżają,
    wymuszają...oczywiście nie wszyscy ale idzie to zaobserwować.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.