eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Date: Thu, 21 Feb 2013 15:01:33 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 81
    Message-ID: <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
    References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
    <kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
    <51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
    <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1361455296 8473 159.253.247.138 (21 Feb 2013 14:01:36
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 14:01:36 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
    Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
    In-Reply-To: <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484116
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-02-21 13:30, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:kg4vui$uee$...@n...news.atman.pl...
    >
    >>> W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10
    >>> lat. To 50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.
    >
    >> Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.
    >
    > Bo?

    Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    też być 100%.

    >> Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
    >> Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
    >> ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
    >> ten z większym to duży błąd.
    >
    > Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    > robił na czas to miałbyś rację.

    A kto pisze, że są stałe?

    > Np. dla cyklu 50tys. kupno samochodu z
    > przebiegiem 99tys byłoby kosztowniejsze niż z przebiegiem 151.

    Pisałem o cyklicznej wymianie części, a nie wyimaginowanym cyklu
    pojazdu co 50kkm.

    > Ale tak nie jest.

    Otóż to, tak nie jest.

    > Samochód to zbiór części o różnych cyklach życia np.:

    Cieszę się, że na to wpadłeś :)

    > płyny i filtry 25tys, klocki 50tys, opony 100tys, amortyzatory 100tys,
    > rozrząd 100tys, sprzęgło 150tys, turbina 200 tys, alternator 200tys,
    > silnik 500tys.

    Hi hi - bardzo bym chciał, bo to było takie proste i tak się ładnie
    układało.

    > Nie ma sensu zakładanie że skoro coś już było wymienione przy niższym
    > przebiegu to teraz będzie spokój,

    Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.

    > to są _cykle_ więc za chwilę znowu coś
    > będzie do wymiany a im większy przebieg tym więcej elementów dochodzi do
    > końca swojego cyklu.

    Tak średnio. Zależy od miejsca i stylu eksploatacji - o czym pisałem
    wcześniej. Z wiekiem niestety pojawiają się problemy będące
    konsekwencją powyższego + wieku. Gorzej jak jeszcze wyjdą problemy
    związane z rzadką eksploatacja - korozja w różnych miejscach (pomijam
    nadwozie) itd. Układy hamulcowe, elektryka, elementy elastyczne itd.

    >> No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
    >> wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.
    >
    > No teraz dobrze piszesz, "na korzyść tego eksploatowanego w trasie."
    > poprzednio pisałeś "Na korzyść tego z większym przebiegiem."

    Szkoda, ze wyciąłeś do czego się odnosiłem - przypomnę:
    <cite>
    >>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^

    >>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
    >>> przebiegiem.
    </cite>

    Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
    przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
    że to lepsze od nowszego z większym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: