-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
Date: Thu, 21 Feb 2013 15:01:33 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 81
Message-ID: <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
<kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
<51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
<kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
<kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1361455296 8473 159.253.247.138 (21 Feb 2013 14:01:36
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Feb 2013 14:01:36 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484116
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-02-21 13:30, Ergie pisze:
> Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:kg4vui$uee$...@n...news.atman.pl...
>
>>> W takim jak podałeś: jeśli rozrząd trzeba zmieniać co 150 tys lub 10
>>> lat. To 50 tys to 33% życia rozrządu, a 3 lata to 30%.
>
>> Przykro mi, ale takie przeliczenie jest błędne.
>
> Bo?
Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
też być 100%.
>> Wcześniej masz wyjaśnione, że popełniasz błąd w takim założeniu.
>> Części się wymienia cyklicznie. Co gorzej - jak zakładasz, że
>> ten z mniejszym przebiegiem nie będzie wymagał szybciej napraw niż
>> ten z większym to duży błąd.
>
> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
> robił na czas to miałbyś rację.
A kto pisze, że są stałe?
> Np. dla cyklu 50tys. kupno samochodu z
> przebiegiem 99tys byłoby kosztowniejsze niż z przebiegiem 151.
Pisałem o cyklicznej wymianie części, a nie wyimaginowanym cyklu
pojazdu co 50kkm.
> Ale tak nie jest.
Otóż to, tak nie jest.
> Samochód to zbiór części o różnych cyklach życia np.:
Cieszę się, że na to wpadłeś :)
> płyny i filtry 25tys, klocki 50tys, opony 100tys, amortyzatory 100tys,
> rozrząd 100tys, sprzęgło 150tys, turbina 200 tys, alternator 200tys,
> silnik 500tys.
Hi hi - bardzo bym chciał, bo to było takie proste i tak się ładnie
układało.
> Nie ma sensu zakładanie że skoro coś już było wymienione przy niższym
> przebiegu to teraz będzie spokój,
Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.
> to są _cykle_ więc za chwilę znowu coś
> będzie do wymiany a im większy przebieg tym więcej elementów dochodzi do
> końca swojego cyklu.
Tak średnio. Zależy od miejsca i stylu eksploatacji - o czym pisałem
wcześniej. Z wiekiem niestety pojawiają się problemy będące
konsekwencją powyższego + wieku. Gorzej jak jeszcze wyjdą problemy
związane z rzadką eksploatacja - korozja w różnych miejscach (pomijam
nadwozie) itd. Układy hamulcowe, elektryka, elementy elastyczne itd.
>> No ale to Twój pomysł. Ja tylko pisałem, że różnica dwóch rzędów
>> wielkości jest na korzyść tego eksploatowanego w trasie.
>
> No teraz dobrze piszesz, "na korzyść tego eksploatowanego w trasie."
> poprzednio pisałeś "Na korzyść tego z większym przebiegiem."
Szkoda, ze wyciąłeś do czego się odnosiłem - przypomnę:
<cite>
>>>> Oczywiście uwzględniając też specyfikę tej odległości 500km ze stałą
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>> prędkością po autostradzie mniej zużywa sprzęgło niż 5km w korku.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^
>>> To masz różnicę dwóch rzędów wielkości. Na korzyść tego z większym
>>> przebiegiem.
</cite>
Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
że to lepsze od nowszego z większym.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.13 15:07 Ergie
- 21.02.13 15:19 ddddddd
- 21.02.13 15:21 Ergie
- 21.02.13 15:32 Ergie
- 21.02.13 15:33 ddddddd
- 21.02.13 15:42 ddddddd
- 21.02.13 15:49 Ergie
- 21.02.13 16:19 Ergie
- 21.02.13 16:28 ddddddd
- 21.02.13 16:36 Cavallino
- 21.02.13 16:41 masti
- 21.02.13 18:22 J.F
- 21.02.13 18:39 ddddddd
- 21.02.13 18:42 Irokez
- 21.02.13 18:49 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=