-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.org
.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: "A2" <q...@q...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
Date: Thu, 3 Feb 2011 20:01:21 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 94
Message-ID: <iieu21$cji$1@usenet.news.interia.pl>
References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl> <ii8t2r$2ai$1@news.onet.pl>
<ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
<ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@l...institute.com>
<ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@l...institute.com>
<ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
<1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
<1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
<3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
<4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
<ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
<4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
<4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
<iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
<iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ns1.innsoft.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1296759681 12914 195.205.221.99 (3 Feb 2011 19:01:21
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Feb 2011 19:01:21 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347732
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
news:4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
>> Podaj przybliżoną datę zdarzenia i dokładne miejsce.
> Nie, no...
> Wybacz, ale nie będę dzwonił do kolegi po szczegóły po to by zaspokoić
> Twoją ciekawość tym bardziej, że mam już poważne podstawy aby
> przypuszczać, że i tak to nic nie wniesie do dyskusji a Ciebie nie
> przekona.
> Wiem, że miało to miejsce na drodze Łanięta - Kutno, kilka lat temu.
> Miejsce to:
> http://skocz.pl/dcndd
> Kolega jechał drogą, która na mapie przebiega z góry i łukiem w prawą
> stronę mapy. Zabrakło znaku A-7 na drodze biegnącej poziomo na mapie z
> lewej do miejsca zdarzenia.
Jeślibyś podał przybliżoną datę zdarzenia, to byłaby szansa sprawdzenia tego
dokładnie.
>>>> Skoro
>>>> twierdzisz, że znak A-7 ktoś ukradł (z poprzecznej), to kolega musiał
>>>> jechać drogą z pierwszeństwem, ale nawet tego nie był świadomy (może
>>>> znak D1 był wcześniej niż on jechał).
>>> Zdajesz się wiedzieć lepiej od niego. :-)
>>> Powtarzam, że nie było ani znaku A-6 ani D-1.
>>
>> Taki znak musiał być wcześniej.
> Wiesz lepiej od uczestników zdarzenia i policji. Cóż mam powiedzieć?
Nie wiem lepiej, ale przypuszczam. Przecież to logiczne, skoro ktoś ukradł
A-7, to znaczy, że stan faktyczny jest taki, że droga poprzeczna jest z
pierwszeństwem.
>> Chyba, że ktoś go ukradł zniszczył.
> Przyczyna braku znaku jest nieistotna dla obowiązku zastosowania się do
> sytuacji tego braku i obowiązku ustąpienia pierwszeństwa nadjeżdżającemu z
> prawej.
A jeśliby jednak znak A-6 albo D-1 był? Ten z poprzecznej nie ma A-7 wjęc
wjeżdża na skrzyżowanie i buuum. Co wtedy?
Było się cofnąć kilka kilometrów i odnaleźć ten znak :) A jeśli nie było to
porozmawiać z zarządcą drogi, dlaczego oznakowanie jest błędne.
>>> I nie ma o czym dyskutować. Liczy się stan faktyczny oznakowania i nie
>>> jest sprawą kierowcy dociekać, czy to oznakowanie zmieniło się zgodnie
>>> z prawem, czy nie.
>>
>> W swojej argumentacji coraz bardziej przypominasz mi kierowcę
>> dostawczaka z którym dyskutowałem zaraz po zdarzeniu :)
> Ale o co Ci chodzi? Uważasz, że nie mam racji pisząc jak powyżej? Co
> konkretnie jest nieprawdą? To, że należy się stosować do sytuacji
> istniejącej a nie takiej jaka Twoim zdaniem powinna być? Przeciez to
> oczywiste!
Należy stosować się do sytuacji istniejącej, to oczywiste. Jeśli złodziej
ukradnie znak A-7 z ruchliwego skrzyżowania (zdarza się), to sądzisz, że
natychmiast tam jest dochodzi do wielu kolizji, bo kierowcy z poprzecznej
zastosowali się do "istniejącej sytuacji"?
>> Sądzę, że kluczem do zrozumienia, że jesteś teraz w błędzie, będzie
>> analiza sytuacji, gdy z drogi podporządkowanej wjeżdżasz na drogę z
>> pierwszeństwem (mijając znak np. A-7).
> Kluczem do zrozumienia przez Ciebie istoty (prostego w sumie) problemu,
> który tak rozdmuchałeś, jest uznanie pojęcia "droga z pierwszeństwem" i
> "droga podporządkowana" jak pojęć potocznych i w pewien sposób umownych
> nie mających nawet swoich definicji w ustawie ani rozporządzeniach, a
> pierwszeństwa jako prawa wynikającego z nałożenia na innych obowiązku
> ustąpienia tego pierwszeństwa. Wszystko wtedy stanie się jasne nawet
> przytoczony przeze mnie przypadek kolegi oraz decyzja policji co do winy.
> Pierwszeństwo pojazdów poruszających się po "drodze z pierwszeństwem"
> wyznaczają przede wszystkim znaki A-7 lub B-20 (względnie jeszcze przepisy
> np. o włączaniu się do ruchu itp.) umieszczane na drogach z tą droga
> krzyżujących się ("drogach podporządkowanych"). To te znaki nakładają na
> jadących po "drodze podporządkowanej" dodatkowy obowiązek ustąpienia
> pierwszeństwa wszystkim nadjeżdżającym po "drodze z pierwszeństwem". Znak
> D-1 jest znakiem _informacyjnym_, który może (ale nie zawsze musi)
> informować poruszającego się "drogą z pierwszeństwem" o przysługującym mu
> pierwszeństwie (czyli prawie wynikającym z nałożenia na jadących po
> "drodze/drogach podporządkowanych" obowiązku ustąpienia tego
> pierwszeństwa).
> Przemyśl to sobie spokojnie i stwierdzisz sam, że mam rację, że miał rację
> policjant, który stwierdził winę mojego kolegi i - mało tego - potwierdza
> to również fakt, że w sporze z czerwonym to niebieski miał rację! :-)
Spór niebieskiego z czerwonym to sprawa oczywista.
Masz rację, że drogę z pierwszeństwem wyznaczają przede wszystkim znaki A-7
i B-20. Wytłumacz mi w takim razie jedno: jakim cudem droga z pierwszeństwem
(wyznaczona tymi znakami) może się nagle kończyć i kolejne skrzyżowanie jest
równorzędne?
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.11 20:09 A2
- 03.02.11 21:15 R2r
- 03.02.11 21:43 Tom N
- 03.02.11 22:04 R2r
- 03.02.11 23:25 Tom N
- 04.02.11 01:19 R2r
- 04.02.11 10:15 A2
- 04.02.11 10:24 A2
- 04.02.11 10:38 A2
- 04.02.11 12:17 Nostradamus
- 04.02.11 12:59 A2
- 07.02.11 21:56 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:04 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:03 Gotfryd Smolik news
- 08.02.11 09:48 A2
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi