eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszeństwo na skrzyżowaniuRe: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.org
    .pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "A2" <q...@q...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Date: Thu, 3 Feb 2011 20:01:21 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 94
    Message-ID: <iieu21$cji$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl> <ii8t2r$2ai$1@news.onet.pl>
    <ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
    <ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@l...institute.com>
    <ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
    <1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
    <3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
    <iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ns1.innsoft.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1296759681 12914 195.205.221.99 (3 Feb 2011 19:01:21
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 3 Feb 2011 19:01:21 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347732
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał w wiadomości
    news:4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Podaj przybliżoną datę zdarzenia i dokładne miejsce.
    > Nie, no...
    > Wybacz, ale nie będę dzwonił do kolegi po szczegóły po to by zaspokoić
    > Twoją ciekawość tym bardziej, że mam już poważne podstawy aby
    > przypuszczać, że i tak to nic nie wniesie do dyskusji a Ciebie nie
    > przekona.
    > Wiem, że miało to miejsce na drodze Łanięta - Kutno, kilka lat temu.
    > Miejsce to:
    > http://skocz.pl/dcndd
    > Kolega jechał drogą, która na mapie przebiega z góry i łukiem w prawą
    > stronę mapy. Zabrakło znaku A-7 na drodze biegnącej poziomo na mapie z
    > lewej do miejsca zdarzenia.

    Jeślibyś podał przybliżoną datę zdarzenia, to byłaby szansa sprawdzenia tego
    dokładnie.


    >>>> Skoro
    >>>> twierdzisz, że znak A-7 ktoś ukradł (z poprzecznej), to kolega musiał
    >>>> jechać drogą z pierwszeństwem, ale nawet tego nie był świadomy (może
    >>>> znak D1 był wcześniej niż on jechał).
    >>> Zdajesz się wiedzieć lepiej od niego. :-)
    >>> Powtarzam, że nie było ani znaku A-6 ani D-1.
    >>
    >> Taki znak musiał być wcześniej.
    > Wiesz lepiej od uczestników zdarzenia i policji. Cóż mam powiedzieć?

    Nie wiem lepiej, ale przypuszczam. Przecież to logiczne, skoro ktoś ukradł
    A-7, to znaczy, że stan faktyczny jest taki, że droga poprzeczna jest z
    pierwszeństwem.


    >> Chyba, że ktoś go ukradł zniszczył.
    > Przyczyna braku znaku jest nieistotna dla obowiązku zastosowania się do
    > sytuacji tego braku i obowiązku ustąpienia pierwszeństwa nadjeżdżającemu z
    > prawej.

    A jeśliby jednak znak A-6 albo D-1 był? Ten z poprzecznej nie ma A-7 wjęc
    wjeżdża na skrzyżowanie i buuum. Co wtedy?

    Było się cofnąć kilka kilometrów i odnaleźć ten znak :) A jeśli nie było to
    porozmawiać z zarządcą drogi, dlaczego oznakowanie jest błędne.


    >>> I nie ma o czym dyskutować. Liczy się stan faktyczny oznakowania i nie
    >>> jest sprawą kierowcy dociekać, czy to oznakowanie zmieniło się zgodnie
    >>> z prawem, czy nie.
    >>
    >> W swojej argumentacji coraz bardziej przypominasz mi kierowcę
    >> dostawczaka z którym dyskutowałem zaraz po zdarzeniu :)
    > Ale o co Ci chodzi? Uważasz, że nie mam racji pisząc jak powyżej? Co
    > konkretnie jest nieprawdą? To, że należy się stosować do sytuacji
    > istniejącej a nie takiej jaka Twoim zdaniem powinna być? Przeciez to
    > oczywiste!

    Należy stosować się do sytuacji istniejącej, to oczywiste. Jeśli złodziej
    ukradnie znak A-7 z ruchliwego skrzyżowania (zdarza się), to sądzisz, że
    natychmiast tam jest dochodzi do wielu kolizji, bo kierowcy z poprzecznej
    zastosowali się do "istniejącej sytuacji"?

    >> Sądzę, że kluczem do zrozumienia, że jesteś teraz w błędzie, będzie
    >> analiza sytuacji, gdy z drogi podporządkowanej wjeżdżasz na drogę z
    >> pierwszeństwem (mijając znak np. A-7).
    > Kluczem do zrozumienia przez Ciebie istoty (prostego w sumie) problemu,
    > który tak rozdmuchałeś, jest uznanie pojęcia "droga z pierwszeństwem" i
    > "droga podporządkowana" jak pojęć potocznych i w pewien sposób umownych
    > nie mających nawet swoich definicji w ustawie ani rozporządzeniach, a
    > pierwszeństwa jako prawa wynikającego z nałożenia na innych obowiązku
    > ustąpienia tego pierwszeństwa. Wszystko wtedy stanie się jasne nawet
    > przytoczony przeze mnie przypadek kolegi oraz decyzja policji co do winy.
    > Pierwszeństwo pojazdów poruszających się po "drodze z pierwszeństwem"
    > wyznaczają przede wszystkim znaki A-7 lub B-20 (względnie jeszcze przepisy
    > np. o włączaniu się do ruchu itp.) umieszczane na drogach z tą droga
    > krzyżujących się ("drogach podporządkowanych"). To te znaki nakładają na
    > jadących po "drodze podporządkowanej" dodatkowy obowiązek ustąpienia
    > pierwszeństwa wszystkim nadjeżdżającym po "drodze z pierwszeństwem". Znak
    > D-1 jest znakiem _informacyjnym_, który może (ale nie zawsze musi)
    > informować poruszającego się "drogą z pierwszeństwem" o przysługującym mu
    > pierwszeństwie (czyli prawie wynikającym z nałożenia na jadących po
    > "drodze/drogach podporządkowanych" obowiązku ustąpienia tego
    > pierwszeństwa).
    > Przemyśl to sobie spokojnie i stwierdzisz sam, że mam rację, że miał rację
    > policjant, który stwierdził winę mojego kolegi i - mało tego - potwierdza
    > to również fakt, że w sporze z czerwonym to niebieski miał rację! :-)

    Spór niebieskiego z czerwonym to sprawa oczywista.

    Masz rację, że drogę z pierwszeństwem wyznaczają przede wszystkim znaki A-7
    i B-20. Wytłumacz mi w takim razie jedno: jakim cudem droga z pierwszeństwem
    (wyznaczona tymi znakami) może się nagle kończyć i kolejne skrzyżowanie jest
    równorzędne?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: