  • Data: 2011-02-07 21:56:12
    Temat: Re: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Feb 2011, A2 wrote:

    > Użytkownik "R2r" <b...@m...net.pl> napisał

    > W takim przypadku dzwonisz do zarządcy drogi i zgłaszasz, że oznakowanie jest
    > niekompletne (pewnie ktoś ukradł albo uszkodził znak).

    Albo Ciebie jest trudno zrozumieć, albo piszesz... coś dziwnego.

    Otóż problemem Polski jest nadmiar skrzyżowań z pierwszeństwem narzuconym
    znakami i niczym nie uzasadnione *oczekiwanie*, że kolejne skrzyżowanie
    będzie (również) oznakowane.

    Przypomnę: mowa o skrzyżowaniu (poprzednim) oznakowanym A-1, a *nie*
    o skrzyżowaniu oznakowanym D-1!
    Niebieski (a o nim była mowa) *NIE* ma D-1!
    Może to pomyliłeś i Cię dziwi?
    "Jakaś droga była podporządkowana" - *jedna*. Tak pisał R2z.

    > Skoro znasz się na
    > prawie o ruchu drogowym, to mniemam, że jesteś kierowcą. Jeśli tak, to pewnie
    > jeździsz jako kierowca. Więc podaj mi przykład takiego oznakowania (miasto,
    > ulica).

    A można przez indukcję?
    Jeśli, jak sugerujesz, przejechanie przez skrzyżowanie z pierwszeństwem
    wymuszonym znakami wymaga, aby również kolejne skrzyżowanie było
    oznakowane co do pierszeństwa, to ponieważ każdy z nas może wskazać co
    najmniej jedno skrzyżowanie oznakowane, a drogi publiczne się łączą,
    należy oczekiwać że w .pl nie ma skrzyżowań równorzędnych w ogóle.
    Czy to Cię zadowala? ;)

    > Podaj te przepisy.

    Jakie, oczekujesz przepisu: "jeśli przejechałeś przez skrzyżowanie
    na którym pierszeństwo regulowane jest znakami, to następne
    skrzyżowanie też musi mieć pierwszeństwo regulowane znakami"?
    Być może w formie nakazu dla stawiaczy znaków rzecz jasna :)

    Jak mamy wykazać, że NIE MA takiego przepisu?
    Linkiem do sejm.gov.pl? :D

    pzdr, Gotfryd