    From: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: parkowanie prostopadłe
    Date: Wed, 12 Nov 2014 12:58:08 +0100

    Dnia 2014-11-12, o godz. 12:30:54
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

    > Dla przypomnienia bo było po wielokroć: takie samowolne blokowanie
    > jest nielegalne i jak się trafi świadomy kierowca to wygra znacznie
    > więcej niż 300zł które wyda zgodnie z regulaminem (jeśli w ogóle
    > wyda).
    >
    > Z punktu widzenia prawa założenie takiej blokady jest takim samym
    > wykroczeniem jak urwanie komuś koła bo "czyni przedmiot niezdatnym do
    > użytku" (czy jakoś tak to brzmi w przepisach).

    O ile samo założenie blokady jest nielegalne to regulamin został
    skonstruowany w ten sposób że nie to jest opłata za wykroczenie, tylko
    za przechowanie auta. W sumie przez lata widziałem blokadę założoną 2-3
    razy - sądzę że widoczny regulamin dość skutecznie odstrasza
    chętnych. Z tego co widzę to dotychczas nie znalazł się chyba nikt na
    tyle zdesperowany by się sądzić tam za założenie blokady a zlikwidowano
    problem parkowania we wjeździe co było nagminne.

    Inna sprawa że parkowanie w najdziwniejszy sposób to nasza specjalność.
    Mieszkam przy ulicy na której wprowadzono zakaz parkowania poza
    zatokami i powieszono znaki pozwalające na wyholowanie aut. Do tej pory
    ulica była traktowana jako wygodny parking przy stacji metra. Często
    nie było nawet miejsca na przejazd jednego pojazdu a to typowa ulica na
    polskim osiedlu w dużym mieście - dojazd do kilkuset mieszkań.I od
    początku lipca nie ma właściwie dnia bym nie widział wyholowywanego
    pojazdu. No i parkowanie na styk na długości może 20-30m z jednej
    strony gdzie znak jest dalej od skrzyżowania. A na tych 20-30 metrach
    jest przejście, wjazd do budynku i łuk drogi - tak że normalny kierowca
    widzi że jak tam zaparkuje to przeszkadza wszystkim. No ale tam nie
    holują. Najbardziej frustrujące jest że 100 czy 200 metrów dalej można
    w miarę bez problemu zaparkować zgodnie z przepisami. Ale wtedy będzie
    dalej do metra/autobusu. Więc zamiast przejść te 200 metrów lepiej
    zaparkować w bramie, na podjeździe do śmietnika czy wjeździe do
    podziemnego parkingu. Bo jak tylko pół samochodu tarasuje bramę to
    przecież nic się nie dzieje. Albo "z partyzanta" czatować koło szlabanu
    gdzie jest mały parking wewnętrzny dla gości i wjechać na niego za
    innym samochodem.

    Zdrówko