  • Data: 2013-11-29 17:02:11
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RD" napisał w wiadomości grup

    > Jak co roku wysyp pytań o "jaką oponę". Tym razem trochę inaczej, to
    > znaczy - jaka jest różnica między konkretną marką/modelem - poza ceną?

    Pewnie jak to w życiu - połowa ceny to marketing. Droższe marki mają większe
    wydatki na marketing więc i musza więcej kosztować.

    Ale nie jest tak że płaci się tylko za logo. W niezależnych testach zwykle
    droższe marki wypadają lepiej niż tańsze, choć oczywiście zdarzają się
    wyjątki.

    Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i zaoszczędzone
    kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić auto na styk moich
    możliwości finansowych i później kierować się ceną przy zakupie zimówek.

    Na papierze kilka metrów różnicy w drodze hamowania na mokrym to niewiele w
    praktyce czasem tego metra lub dwóch zabraknie. Utrata zniżek na
    ubezpieczenie to większa strata niż dołożenie 500zł na lepsze opony.

    > Mam do wyboru kilka opon w rozmiarze 195/60/15 - cenowo różnią się -
    > bywa, że znacznie. Na przykład: SAVA ESKIMO S3+ vs. FULDA KRISTALL MONTERO
    > 3 - 40-50zł różnicy / szt.
    > Obie marki pod koncernem GoodYear, obie opony w podobnych klasach według
    > etykiet - C/E/67dB, E/C/69dB.

    Nie patrz na etykiety tylko na testy.

    > Na logikę - opony w tych klasach - wybrałbym najtańszą. Mam jednak jakiś
    > tam sentyment do Fuldy, ponieważ od lat sprawdzają się i na nich jeżdżę.
    > Ale jak mam do kupienia oponę Sava Eskimo S+ i oszczędzę 40zł/szt., to
    > robi różnicę-pytanie, czy (i czym) uzasadnioną.

    Że co? 40zł/sztukę robi różnicę? Wystarczy na dwa trzy miesiące założyć
    kapelusz by więcej zaoszczędzić na paliwie.

    Pozdrawiam
    Ergie