  • Data: 2013-11-29 19:08:08
    Temat: Re: opony (zimowe) - czy marka ma tak naprawdę znaczenie?
    Od: RD <r...@g...com1> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-29 18:39, Ergie pisze:

    > Nie rozumiem o czym piszesz. Jedynie testy tych samych rozmiarów mają
    > sens i tylko takie spotykam. Wszystkie opony w teście maja ten sam
    > rozmiar i są testowane na tym samym samochodzie.

    Proszę, podaj mi źródło/testy, które spotykasz, bo ja jakoś nie mogę
    znaleźć testu możliwie wielu opon w interesującym mnie rozmiarze
    195/60/15. Ba! Testy ADAC na stronie adac.de to:

    165/70 R14 T (2012)

    175/65 R14 T (2011)

    175/65 R14 T Ganzjahresreifen (2011)

    185/60 R15 T (2013)

    195/65 R15 T (2011)

    205/55 R16 H (2012)

    215/65 R16 T (2012)

    225/45 R17 H (2013)

    http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.
    aspx

    Jak na tej podstawie mam porównać różne modele? Nie widzę możliwości.
    O tym wyżej pisałem. Jak porównać modele z testu 195/65 R15 T (2011) do
    tegorocznych 185/60 R15 T (2013) ? Plus brakujące marki/modele.

    > Problem jest inny że ta sama opona w różnych rozmiarach różnie wypada w
    > testach i to że 16-tka wypada dobrze wcale nie oznacza, że tak samo
    > dobra będzie 18-tka. Ale jakieś ogólne wnioski można na podstawie testów
    > wyciągnąć.

    Właśnie o tym piszę. "Ogólne wnioski" to będzie to samo, co "znikoma
    różnica pomiędzy podobnymi oponami, ponieważ nie ma argumentów poza
    ceną, etykietą, albo znaną marką w teście". Więc wnioski żadne.

    > No i już jest pierwszy wniosek - nie kupuj UltraGripa :-)
    >
    > Ja nie namawiam do kupowania droższych opon ale lepszych.

    Ależ tak:
    "Osobiście wyznaję taką zasadę że wolę kupić auto rok starsze i
    zaoszczędzone kilka tysięcy wydać na porządne opony zimowe, niż kupić
    auto na styk moich możliwości finansowych i później kierować się ceną
    przy zakupie zimówek. "

    A czy ja pisałem, że kieruję się ceną? Cały czas pytam o różnicę (nie
    cenową) między oponami, których zakup mnie interesuje.

    > Poszukaj więcej testów.

    Bleah! :)

    > Nie zrozumiałeś ja nie namawiam do droższych opon tylko do lepszych.
    > Jeśli tańsze są lepsze to biorę tańsze. Chodzi o to by mieć rezerwę kasy
    > by przy wyborze opon nie kierować się ceną.

    Zrozumiałem. Tylko ja pytam o to, jak wybrać "tę lepszą". A Ty mi
    wyjeżdżasz z testami i że trzeba mieć kasę, żeby się nie zastanawiać. A
    jak te testy mają wpłynąć na decyzję, jeśli nie mogę porównać różnych
    modeli marek w tym samym rozmiarze w tym samym roku? Nijak. Wniosek
    (przypisuję go Tobie): Wydawać pieniądze na tę numer 1 nie ważne w jakim
    rozmiarze w teście z tego roku i nie zastanawiać się.

    > Nie pisałem o wydawaniu kasy "no bo tak", a tylko wtedy gdy to zwiększa
    > bezpieczeństwo.

    Ergie, trochę jednak tak .. ;) A ja od początku pytam o to, czym się
    różni jedna od drugiej, żeby wyciągnąć wnioski, a nie płacić "no bo
    tak", "bo to zwiększa bezpieczeństwo", czy nawet "bo inna opona danej
    marki jest w teście ADAC na pozycji pierwszej w 2013 roku".