    From: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odnosnie swiatel
    Date: Tue, 17 May 2011 21:55:53 +0000 (UTC)

    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > I wszystko się zgadza. Światła z homologacją amerykańską nie spełniają
    > tego warunku.

    Wprawdzie jako pierwszy zwróciłem neoniuszowi uwagę na niezgodność jego
    świateł z naszymi przepisami ale prywatnie uważam, że te przepisy powinny
    dopuszczać na nasze drogi amerykańskie auta bez tak gruntownych przeróbek
    oświetlenia.
    Ze względu na niedostępność europejskich odpowiedników (lub na cenę) te
    przeróbki często są druciarstwem - wycinanie otworów w odblaskach i wklejanie
    soczewek, jakieś szlifowania szkieł itp - świeci i tak krzywo, homologacji nie
    ma a pieczątki z przeglądu dostają.
    Dopuściłbym symetryczne światła mijania jeśli mają ostrą granicę światło/cień
    i żółte przednie/boczne pozycyjne, które lepiej widać od naszych ledwo
    żarzących się lampek.
    Oczywiście nie powinny przechodzić przeglądu stare amerykańskie lampy mijania
    dające nieostrą plamę bez odcięcia, identyczną jak na długich tylko trochę
    niżej świecącą, bo żarówki dwuwłóknowe miały żarniki umieszczone jeden nad
    drugim, a nie jeden za drugim, + przesłona jak w H4.
    Pomysł przyciemnionych długich w charakterze dziennych też mi się podoba,
    chyba w Europie już bywa stosowany.
    Nie czepiałbym się braku tylnego przeciwmgielnego, bo tego światła i tak
    niezwykle rzadko zgodnie z przepisami da się użyć.
    Nie podoba mi się tylko wynalazek czerwonych tylnych kierunkowskazów na tej
    samej żarówce co stopy - czasem trudno zgadnąć jakie ma zamiary auto przed
    nami - czy hamuje z przepaloną żarówką czy skręca.
    Najgorzej, gdy hamuje i ma zamiar skręcać.
    Przyzwyczailiśmy się do pomarańczowych kierunkowskazów a w przeciętnym
    amerykańcu wstawienie pomarańczowych żarówek w lampy cofania i przełączenie
    kilku przewodów jest łatwe do zrobienia.