-
Data: 2011-05-17 23:55:53
Temat: Re: odnosnie swiatel
Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):
> > Dz.U.2003.32.262 odnosnie swiatel mijania
> >
> > "powinny być asymetryczne i oświetlać drogę po prawej stronie na większą
> > odległość niż po lewej stronie"
>
> I wszystko się zgadza. Światła z homologacją amerykańską nie spełniają
> tego warunku.
>
Wprawdzie jako pierwszy zwróciłem neoniuszowi uwagę na niezgodność jego
świateł z naszymi przepisami ale prywatnie uważam, że te przepisy powinny
dopuszczać na nasze drogi amerykańskie auta bez tak gruntownych przeróbek
oświetlenia.
Ze względu na niedostępność europejskich odpowiedników (lub na cenę) te
przeróbki często są druciarstwem - wycinanie otworów w odblaskach i wklejanie
soczewek, jakieś szlifowania szkieł itp - świeci i tak krzywo, homologacji nie
ma a pieczątki z przeglądu dostają.
Dopuściłbym symetryczne światła mijania jeśli mają ostrą granicę światło/cień
i żółte przednie/boczne pozycyjne, które lepiej widać od naszych ledwo
żarzących się lampek.
Oczywiście nie powinny przechodzić przeglądu stare amerykańskie lampy mijania
dające nieostrą plamę bez odcięcia, identyczną jak na długich tylko trochę
niżej świecącą, bo żarówki dwuwłóknowe miały żarniki umieszczone jeden nad
drugim, a nie jeden za drugim, + przesłona jak w H4.
Pomysł przyciemnionych długich w charakterze dziennych też mi się podoba,
chyba w Europie już bywa stosowany.
Nie czepiałbym się braku tylnego przeciwmgielnego, bo tego światła i tak
niezwykle rzadko zgodnie z przepisami da się użyć.
Nie podoba mi się tylko wynalazek czerwonych tylnych kierunkowskazów na tej
samej żarówce co stopy - czasem trudno zgadnąć jakie ma zamiary auto przed
nami - czy hamuje z przepaloną żarówką czy skręca.
Najgorzej, gdy hamuje i ma zamiar skręcać.
Przyzwyczailiśmy się do pomarańczowych kierunkowskazów a w przeciętnym
amerykańcu wstawienie pomarańczowych żarówek w lampy cofania i przełączenie
kilku przewodów jest łatwe do zrobienia.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.11 00:08 Cavallino
- 18.05.11 00:20 neoniusz
- 18.05.11 01:13 to
- 18.05.11 09:35 Cavallino
- 18.05.11 10:00 Wmak
- 18.05.11 10:03 Mario
- 18.05.11 10:05 Mario
- 18.05.11 10:05 Cavallino
- 18.05.11 11:15 Przemek V
- 21.05.11 15:25 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod