  • 71. Data: 2009-03-30 10:22:51
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 30.03.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Akurat do filmów wystarczy jednogigowy celeron, a programów pokroju vlc
    > jest sporo. Zresztą zawsze można zrobić wmcoś, żeby łaziło na każdym
    > windowsie.
    > Ale masz rację, większość ludzi dzieli świat na komputery i stos różnych
    > odtwarzaczy i z tego są same problemy.

    Skoro u Ciebie za odtwarzacz robi pc i umiesz go tak ustawić, oprogramować itd.
    to nie znaczy że każdy tak chce, potrafi, umie itd. Sam tak umiem, ale
    wolę pod tv postawić dvd i ampla, a pc postawić tam gdzie jego miejsce.
    Jednogigowy celeron to nie jest małe pudełko, a jak małe (w stylu mikroatx to
    droższe i nietypowe) nie każdy ma ochotę trzymać coś takiego pod tv w pokoju,
    przy czym jednocześnie wymaga to sieci, upgrade itd. Pewnie divx, mpg4 itd
    są fajne, ale jakoś np nie dostarczasz zdjęć w psd tylko jpg, tak samo
    narazie standardem dla dostarczanych filmów jest pal w mpg2, w przyszłości
    pewnie blueray disk, mimo że rozwój w ghz i GB pozwoli na lepsze, szybsze i
    wydajniejsze kompresje, to jednak ten domowy typowy standard jest kilka
    kroków wstecz i działa wybiórczo z tych technologii.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 72. Data: 2009-03-30 10:24:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie interesuje mnie taki problem :)

    To właściwie wystarcza za podsumowanie tego co poniżej, a co pozwolę
    sobie przetłumaczyć pod Twoim tekstem.

> [...]
    > resztę ma piracką i z tych połowa się nie czyta, albo nie ma napisów,
    > albo dźwięk się rozłazi albo). Oglądając telewizję co program ma inne
    > proporcje ekranu, z których żadne nie wpisują się do końca w posiadany,
    > a w amplitunerze ma włączone kolejno podbicie basów, sopranów,
    > superbasów, superstereo i dolby digital do skompresowanego stratnie mp3
    > 128kpps surrond.
    > Taka jest dzisiejsza rzeczywistość medialna w domu Kowalskiego i ja
    > osobiście tego uniknąłem zatrudniając do wszystkiego peceta z końcówką
    > mocy (siedzącą zresztą w obudowie onego) i dwoma kolumnami.

    "Jestem guru ponad papką,
    W kompie gmeram lewą łapką.
    Parzy kawę, robi ....
    Nie każdemu? A to szkoda :-)"

    Adam, z całym szacunkiem, ja rozumiem, że żyjesz/łeś z helpdeskowania,
    ale nie każdy ma ochotę za to płacić, a jak zresztą wynika z Twojego
    opisu nie każdy radzi sobie z dzisiejszą techniką. I po to właśnie są
    standardy typu DVD. Moment jak okrzepnie coś nowego i stanie się
    "commodity", poznasz to po tym, że Manta z Oszołoma to odtworzy i
    zastąpi starą Mantę.

    --
    Mirek

  • 73. Data: 2009-03-30 12:06:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
> [...]
    > standardy typu DVD. Moment jak okrzepnie coś nowego i stanie się
    > "commodity", poznasz to po tym, że Manta z Oszołoma to odtworzy i

    Ale właśnie to co proponuję to rozwiązanie problemów na tzw. zawsze i
    znaczne uproszczenie życia.
    Kupujemy jakąś paczuszkę >=celeron 1G, żeby miała wyjście na telewizor,
    stawiamy windows (ktoś go jeszcze nie zna?), vlc i koniec balu.
    Odtąd wszystkie marketowe, audiofilskie, bazarowe i pożyczone krążki
    złote, srebrne, niebieskie a także pendrajwy i inne klepsydry nie
    sprawią problemu tylko po prostu zadziałają.
    I kurzu będzie mniej, i kabelków...

    Ja sobie myślę jednak, że problem polega na tym, iż fajnie na gwiazdkę
    kupić sobie jakieś nowe coś, co można ustawić na tym czymś z poprzedniej
    gwiazdki :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 74. Data: 2009-03-30 12:23:07
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > złote, srebrne, niebieskie a także pendrajwy i inne klepsydry nie
    > sprawią problemu tylko po prostu zadziałają.

    1. Windowsy kosztują więcej niż cała Manta.
    2. Taki uniwersalny składak nie może być tańszy w produkcji niż sprzęt
    dedykowany pod konkretny standard.
    3. Żeby nadążać za nowymi standardami musiałby mieć łącze internetowe.
    4. Za pięć lat i tak będziesz musiał go upgrade'ować, bo mu jakiegoś
    ficzeru hardwareowego zabraknie.

    > Ja sobie myślę jednak, że problem polega na tym, iż fajnie na gwiazdkę
    > kupić sobie jakieś nowe coś, co można ustawić na tym czymś z poprzedniej
    > gwiazdki :)

    5. No właśnie.

    --
    Mirek

  • 75. Data: 2009-03-30 12:39:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > Ale właśnie to co proponuję to rozwiązanie problemów na tzw. zawsze i
    > znaczne uproszczenie życia.

    Na tzw zawsze to się okaże że za rok to 'zawsze' trzeba zmodernizować, bo
    nie ciągnie kodeka jakiegoś itd. A uproszczenie życia z Windows? Miej szacunek dla
    mojego monitora i nie rozśmieszaj bez uprzedzenia :D Rozumiem linux i
    mplayer (czy vlc bo też jest), uprości życie w stabilności i komforcie, ale
    wymaga nieprzeciętnej wiedzy na starcie (ta wiedza jest z resztą w połowie
    dvd gdzie jakiś skrawek linuxa siedzi).

    W kontrze:
    Kupujesz mante dvd i za 2 lata next bo tamta już nie czyta 30% z przyczyn
    sprzętowych i 30% z przyczyn kodekowych i już. Wydajesz na to 100-200zł,
    a takie pc na starcie 300zł+windows(300zł) i co rok dwa 2-3 stówy na
    grafikę/procek/wszystko ;) i hałasuje pod tv (wiem może nie hałasować, ale
    wtedy 300zł to trzeba dać za cichy zasilacz a gdzie reszta? ;)

    W tym roku będą za 300zł netplayery z mkv i hdmi i to będzie nowy trend ;)
    z tesztą ontopic z hdd i odtwarzaniem zdjęć na hd (fajny magazyn do zdjęć i
    slajdów w domu).

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 76. Data: 2009-03-30 12:51:30
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Na tzw zawsze to się okaże że za rok to 'zawsze' trzeba zmodernizować, bo
    > nie ciągnie kodeka jakiegoś itd.

    Zapowiada się w ciągu 10 lat coś, czego nie pociągnie najtańszy
    dzisiejszy procesor? Chyba jako dema do ściągnięcia z sieci.
    Filmy full hd wciąż są czymś egzotycznym, że w praktyce większość ludzi
    tego nie widziała.

    > A uproszczenie życia z Windows? Miej szacunek dla
    > mojego monitora i nie rozśmieszaj bez uprzedzenia :D

    Oj, nie jesteś na bieżąco. Windows z pendrive czy z płyty - nic się nie
    instaluje, startuje od razu na wszystkim, czyta każdy format. Można
    zrobić menu tylko pod odtwarzacz.
    To jest ogólnie dostępne tylko nie w sklepach, bo życie byłoby zbyt
    proste. I legalne, jeśli dysponuje się zwykłym windowsem. Zresztą, po co
    windows, takie playery są pod linuxem w wersji dla zielonych.

> [...]
    > grafikę/procek/wszystko ;) i hałasuje pod tv (wiem może nie hałasować, ale
    > wtedy 300zł to trzeba dać za cichy zasilacz a gdzie reszta? ;)

    Wszystko mity...
    Peceta z 1g celeron można mieć za przysłowiową stówę. Linuksa darmo.
    Zasilacz z cichym wiatrakiem po prostu się wybiera i kosztuje tyle samo
    czyli kilkadziesiąt złotych.
    Ale jak kto chce, ja lubię jak wszystko działa i przede wszystkim jest
    ergonomiczne - bo to jest główny powód mojego niezadowolenia z
    chińskiego hardwaru.

    > W tym roku będą za 300zł netplayery z mkv i hdmi i to będzie nowy trend ;)
    > z tesztą ontopic z hdd i odtwarzaniem zdjęć na hd (fajny magazyn do zdjęć i
    > slajdów w domu).

    Dam fajny przykład, o co mi chodzi w tym wszystkim (choć dotyczy czegoś
    innego).
    Otóż czasem mam jakieś pomysły fortepianowe i takowe najlepiej zapisać
    wciskając jakiś przycisk, żeby zapisało się audio (jakość nie ważna).
    Przeglądnąłem wszystkie empetrójki w okolicy - owszem, każda chyba ma
    możliwość nagrywania, ale najpierw trzeba potrzymać główny wyłącznik
    przez dwie sekundy, potem oglądnąć wyskakującego motylka czy inne
    animowane bzdury, potem kilkanaście razy wcisnąć w określonej kolejności
    kilka przycisków i można sobie coś nagrać.
    Wygrał piętnastoletni dyktafon na kasety. Pstryk - nagrywa, pstryk -
    przestaje.
    Bo pierwszy chińczyk nie pomyślał, a sto pięćdziesiąt tysięcy następnych
    skopiowało od pierwszego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /umiera się tylko raz/

  • 77. Data: 2009-03-30 13:30:24
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Akurat do filmów wystarczy jednogigowy celeron,

    W notebuku mam pentium 4 1.7 i po zmianie vlc z wersji 7 na 8 (bodajże)
    przestało dawać radę - filmy z płyty dvd zaczęły szarpać..

    Pozdrowienia
    Janek
    http://www.astercity.net/~janekr/
    http://www.astercity.net/~janekr/fotokicz.htm

  • 78. Data: 2009-03-30 13:40:42
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > Kupujemy jakąś paczuszkę >=celeron 1G, żeby miała wyjście na telewizor,
    > stawiamy windows (ktoś go jeszcze nie zna?), vlc i koniec balu.

    A pilot?

    > Odtąd wszystkie marketowe, audiofilskie, bazarowe i pożyczone krążki
    > złote, srebrne, niebieskie a także pendrajwy i inne klepsydry nie
    > sprawią problemu tylko po prostu zadziałają.

    Brzmi atrakcyjnie, a pod bluray da się rozszerzyć?

  • 79. Data: 2009-03-30 13:58:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > W notebuku mam pentium 4 1.7 i po zmianie vlc z wersji 7 na 8 (bodajże)
    > przestało dawać radę - filmy z płyty dvd zaczęły szarpać..

    No a mi na atomie z eee śmiga (pal, bo więcej nie sprawdzałem, ale
    piszą, że działa).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 80. Data: 2009-03-30 14:00:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > A pilot?

    Też się da, ale trzeba się pogimnastykować z utworzeniem setów. Pewnie i
    to jest gotowe w sieci, w sieci jest wszystko :)

    > Brzmi atrakcyjnie, a pod bluray da się rozszerzyć?

    Czytnika potrzeba i pewnie poleci. Nie wiem, nie zamierzam kupować.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /człowiek na zdjęciu powinien być uśmiechnięty/