    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Date: Mon, 30 Mar 2009 14:51:30 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl
    <gqclrh$up$1@inews.gazeta.pl> <gqcktr$ord$1@node1.news.atman.pl>
    <gqcu17$7qr$1@inews.gazeta.pl> <gqll38$k1f$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gqlm5h$qa6$2@news.onet.pl> <gqloil$rte$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gqnllp$i55$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gqnuts$5re$1@news.wp.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gqoler$l27$1@news.wp.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <gqop0o$nba$1@news.wp.pl> <gqpuha$t62$1@node1.news.atman.pl>
    <gqqcjr$lns$1@news.wp.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Na tzw zawsze to się okaże że za rok to 'zawsze' trzeba zmodernizować, bo
    > nie ciągnie kodeka jakiegoś itd.

    Zapowiada się w ciągu 10 lat coś, czego nie pociągnie najtańszy
    dzisiejszy procesor? Chyba jako dema do ściągnięcia z sieci.
    Filmy full hd wciąż są czymś egzotycznym, że w praktyce większość ludzi
    tego nie widziała.

    > A uproszczenie życia z Windows? Miej szacunek dla
    > mojego monitora i nie rozśmieszaj bez uprzedzenia :D

    Oj, nie jesteś na bieżąco. Windows z pendrive czy z płyty - nic się nie
    instaluje, startuje od razu na wszystkim, czyta każdy format. Można
    zrobić menu tylko pod odtwarzacz.
    To jest ogólnie dostępne tylko nie w sklepach, bo życie byłoby zbyt
    proste. I legalne, jeśli dysponuje się zwykłym windowsem. Zresztą, po co
    windows, takie playery są pod linuxem w wersji dla zielonych.

    > Kupujesz mante dvd i za 2 lata next bo tamta już nie czyta 30% z przyczyn
    > sprzętowych i 30% z przyczyn kodekowych i już. Wydajesz na to 100-200zł,
    > a takie pc na starcie 300zł+windows(300zł) i co rok dwa 2-3 stówy na
    > grafikę/procek/wszystko ;) i hałasuje pod tv (wiem może nie hałasować, ale
    > wtedy 300zł to trzeba dać za cichy zasilacz a gdzie reszta? ;)

    Wszystko mity...
    Peceta z 1g celeron można mieć za przysłowiową stówę. Linuksa darmo.
    Zasilacz z cichym wiatrakiem po prostu się wybiera i kosztuje tyle samo
    czyli kilkadziesiąt złotych.
    Ale jak kto chce, ja lubię jak wszystko działa i przede wszystkim jest
    ergonomiczne - bo to jest główny powód mojego niezadowolenia z
    chińskiego hardwaru.

    > W tym roku będą za 300zł netplayery z mkv i hdmi i to będzie nowy trend ;)
    > z tesztą ontopic z hdd i odtwarzaniem zdjęć na hd (fajny magazyn do zdjęć i
    > slajdów w domu).

    Dam fajny przykład, o co mi chodzi w tym wszystkim (choć dotyczy czegoś
    innego).
    Otóż czasem mam jakieś pomysły fortepianowe i takowe najlepiej zapisać
    wciskając jakiś przycisk, żeby zapisało się audio (jakość nie ważna).
    Przeglądnąłem wszystkie empetrójki w okolicy - owszem, każda chyba ma
    możliwość nagrywania, ale najpierw trzeba potrzymać główny wyłącznik
    przez dwie sekundy, potem oglądnąć wyskakującego motylka czy inne
    animowane bzdury, potem kilkanaście razy wcisnąć w określonej kolejności
    kilka przycisków i można sobie coś nagrać.
    Wygrał piętnastoletni dyktafon na kasety. Pstryk - nagrywa, pstryk -
    przestaje.
    Bo pierwszy chińczyk nie pomyślał, a sto pięćdziesiąt tysięcy następnych
    skopiowało od pierwszego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl