  • 61. Data: 2009-03-29 16:01:21
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Dorzucanie zbędnego trybu wideo to nie strzał w kolano, to beznadzieja :)

    Po pierwsze to tylko Ty uważasz za zbędne. Lepiej żeby zupełnie nie
    było? Po prostu nie używaj, jeśli Ci ten tryb nie odpowiada.

    > Sytuację ratuje 720p30 z którego da się już zrobić BR i jest zgodne z
    > dzisiejszymi tv.

    Mało kto nie ma komputera i możliwości odtworzenia.
    Zresztą z fps jest znacznie więcej świństw. Zaszłości z NTFS to
    framerate na poziomie 59,94fps, no i co? taka wielka im łaska była
    zrobić śliczne 60fps?
    No i co się robi w takiej sytuacji? Traktuje to to jako 60fps i co 41
    sekund się załatwia jedną klatką. Świat się przez to nie wali z całą
    pewnością.

    > Ale jak pisałem przez 2-3 lata trzeba jeszcze będzie
    > materiał na dvd robić bo nie każdy odpali hdtv.

    Jak większość potrafi odtworzyć 60fps to akurat z 20fps nie powinno być
    wielkich problemów, a nawet zakodować do tego się powinno bez problemu.
    Po prostu zamiast 3 klatek pokaże jedną.
    Zdecydowanie gorzej by było gdyby zamiast tego ten canon rejestrował
    21,4239847 klatki. Wtedy bez wielkiej dodatkowej magii - ni rusz.

    Co do samego problemu - według mnie jest mocno sztuczny w obliczu reszty
    problemów video tego aparatu.

    > Canon! Oddaj nam nasze 4 klatki! ;)
    > Aha, jakoś nie wierzę że digic4 tego nie wyrobi, szwindel jak nic.

    Cóż.. wiadomo, że chodziło o to żeby dokopać nikonowi D90.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 62. Data: 2009-03-29 20:24:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > I 20fps Ci wystarczy? A po 2 co proponujesz abym był pewny że każdy to
    > odtworzy? Piszesz o przyszłości, zgoda. Ja piszę o terażniejszości i
    > bliskiej przeszłości (dvd pal).

    20fps nie wystarczy, ale wolę natywne niż przekombinowane do 25. Drugi
    punkt - vlc, odtwarza wszystko oprócz nowego reala, który pewnie lada
    chwila odtworzy. Dziobas wszystko łyka, ale jest siermiężny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 63. Data: 2009-03-29 21:10:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 29.03.2009 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > 20fps nie wystarczy, ale wolę natywne niż przekombinowane do 25. Drugi
    > punkt - vlc, odtwarza wszystko oprócz nowego reala, który pewnie lada
    > chwila odtworzy. Dziobas wszystko łyka, ale jest siermiężny.

    A co jak ktoś nie ma pc? Serio pytam o masową dystrybucję do anonimowego
    odbiorcy, który się totalnie nie zna, jak mu dam dvd pal to każdy
    player czy pc go odpali, a tak musze liczyć na vlc+szybki pc+user sobie
    radzi. Robie materiały wideo z naszego stowarzyszenia i nie mam pojęcia
    kto i na czym je będzie ogladał, mam wymagać pc i vlc?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 64. Data: 2009-03-29 21:25:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > radzi. Robie materiały wideo z naszego stowarzyszenia i nie mam pojęcia
    > kto i na czym je będzie ogladał, mam wymagać pc i vlc?

    Nie interesuje mnie taki problem :)
    Masowy odbiorca posiada magnetowid daewoo, magnetofon i cd technicsa
    nabyty w 1990 roku, dvd manta, amplituner 7.1 Elta, telewizor lcd z
    łapanki w Saturnie, pięć wywracających się plastikowych głośników z
    braku miejsca ustawionych jeden na drugim plus basowa paczka z peekiem
    120Hz i pół kilometra zakurzonych kabli, których na reklamie wcale nie
    było. Magnetowidu nie wyrzuci, bo na na kasetach nagrane wesele córki,
    cd oraz dvd przeskakują na co drugiej płycie (tej z gazety gratis, bo
    resztę ma piracką i z tych połowa się nie czyta, albo nie ma napisów,
    albo dźwięk się rozłazi albo). Oglądając telewizję co program ma inne
    proporcje ekranu, z których żadne nie wpisują się do końca w posiadany,
    a w amplitunerze ma włączone kolejno podbicie basów, sopranów,
    superbasów, superstereo i dolby digital do skompresowanego stratnie mp3
    128kpps surrond.
    Taka jest dzisiejsza rzeczywistość medialna w domu Kowalskiego i ja
    osobiście tego uniknąłem zatrudniając do wszystkiego peceta z końcówką
    mocy (siedzącą zresztą w obudowie onego) i dwoma kolumnami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 65. Data: 2009-03-29 21:40:37
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

> [...]
    > osobiście tego uniknąłem zatrudniając do wszystkiego peceta z końcówką
    > mocy (siedzącą zresztą w obudowie onego) i dwoma kolumnami.

    To jak jest, wiem, co nie znaczy że mam odwalać bubla bo to akurat
    świadczy o mnie jak jak takie dvd przygotuję - mimo że nie robię tego
    zawodowo. Rozumiem że z powyższego dostarczasz fotki klientowi wgrane w
    1 pdf, wydrukowane 1 fotka na 4 strony A4 do poskładania po wydruku?
    Bo ja wydanie filmu działającego tylko w vlc tak bym porównał.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 66. Data: 2009-03-29 21:55:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > To jak jest, wiem, co nie znaczy że mam odwalać bubla bo to akurat
    > świadczy o mnie jak jak takie dvd przygotuję - mimo że nie robię tego
    > zawodowo.

    No to nie możesz używać 500D do robienia filmów.

    > Rozumiem że z powyższego dostarczasz fotki klientowi wgrane w
    > 1 pdf, wydrukowane 1 fotka na 4 strony A4 do poskładania po wydruku?

    Klient dostaje jpg.

    > Bo ja wydanie filmu działającego tylko w vlc tak bym porównał.

    A tego to trochę nie rozumiem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie jestem egoistą, jestem estetą/

  • 67. Data: 2009-03-30 06:58:11
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    > No to nie możesz używać 500D do robienia filmów.

    No nie mogę i o to chodzi, więc jak dla mnie 500D kręci bezuzyteczne filmy we
    fullhd :)

    > Klient dostaje jpg.

    > A tego to trochę nie rozumiem.

    To było porówanie, w Twoim przypadku klient dostaje jpg - bo je wszędzie
    otworzy, nie dajesz mu pdf-a do poskładania po wydrukowaniu. Tak jak ja
    chcę wyprodukować mpeg2-pal-dvd-i50+dd2.0 aby miał produkt gotowy do
    użycia, a nie do oglądania tylko na pc i tylko mocnym i tylko we vlc.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 68. Data: 2009-03-30 08:38:05
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    dominik wrote:

    > Jeju no - mikrofon jest o kant tyłka, brak jakiegokolwiek AF w trakcie
    > kręcenia, snużenie jak nieszczęście i żelki, do tego wszystko w
    > kodeku, który nie nadaje się do rozsądnej obróbki.. A wy się
    > czepiacie czterech klatek :)

    Daj linka do filmika a nie dramatyzujesz.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 69. Data: 2009-03-30 09:59:26
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > chcę wyprodukować mpeg2-pal-dvd-i50+dd2.0 aby miał produkt gotowy do
    > użycia, a nie do oglądania tylko na pc i tylko mocnym i tylko we vlc.

    Akurat do filmów wystarczy jednogigowy celeron, a programów pokroju vlc
    jest sporo. Zresztą zawsze można zrobić wmcoś, żeby łaziło na każdym
    windowsie.
    Ale masz rację, większość ludzi dzieli świat na komputery i stos różnych
    odtwarzaczy i z tego są same problemy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /dobrze łączyć przyjemne z pożytecznym, jeszcze lepiej przyjemne z
    przyjemnym/

  • 70. Data: 2009-03-30 10:13:04
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 29 Mar 2009 17:51:21 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> pisze:

    >Ta sama, tyle że podwójnie.
    >500D ma jeden digic4, 5DII ma dwa.

    Kompaktowy Canon SX1 ma jednego digic4 i produkuje filmy 1080p/30fps.
    Może jest limit pasma, czyli jeden digic przetwarza ok. 10Mpix z
    normalnymi FPS.

    IMHO tych 20fps nie można traktować na serio. Taka zabawka dla
    zapaleńców z PC i punkt marketingowy dla Canona. Ale może się okazać,
    że wileu klientów solidnie się zawiedzie, kiedy się okaże, że to Full
    HD takie oszukane.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski