  • 21. Data: 2009-03-25 12:29:55
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4bb9d4a1-9d86-4208-bbd0-18d47d06d8d4@d19g2000yq
    b.googlegroups.com...

    > Zamiast szkielka, wole se w Polsce malucha z radiem kupic za te
    > pieniadze , co mi bedzie jezdzil i gral.

    byle by się dało łokieć za okno wystawić,
    tylko sabłufer zeżre Ci alternator ;-))))

  • 22. Data: 2009-03-25 12:35:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, John Smith wrote:

    > ffmpeg czy Avisynth/MVTools też?

    ffmpega nie znam (linuxów używam tylko gościnnie), do avisynth
    filtru opartego na analizie elemetów obrazu nie widziałem.
    MVtools analizuje bloki (a nie obiekty), acz uwagi co do FlowFps
    "uses pixel-based motion compensation" trochę mnie zastanawiają,
    a dawno nie sprawdzałem jak działa, wstawię sobie do kolejki
    "sprawdzić" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2009-03-25 12:47:12
    Od: nb <n...@n...net>

    http://www.ffmpeg.org/

    --
    nb

  • 24. Data: 2009-03-25 13:59:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Ale ja to wszystko mam wczorajsze. Koszt wymiany na dzisiejsze zwiększa
    > mi koszt upgradu puszki.

    Nikt nie powiedział, że będzie tanio, pięknie i szybko.
    Life is brutal.
    Puszki są coraz to lepsze, szybsze, bardziej niezawodne. Komputery tak
    samo. Nikt nie spodziewa się, że za dziesięć lat będzie otwierał RAW-y z
    lustrzanek i pracował nad nimi. Możliwe to pewnie będzie, ale traktowane
    tak jak dzisiaj np. netscape navigator 2.02 :)

    > Mam 5GB w kartach, czyli jadąc na 2 tygodnie urlopu musiałbym dokupić za
    > 200PLN nowego Sandiska. O nowych dyskach nie wspomnę.

    Nowy dysk 750GB kupiłem za 280zł, robię na nim masę backupów, obrazów
    dysków itd. nie wyobrażam sobie kiedy to zapcham informacjami (m.in.
    zdjęciami).

    > Nie pisałem nic o okrutnej wadzie, przywidziało Ci się.

    Napisane było, że brak sRAW to wada. Dla mnie większą jest brak
    kolejnych 5Mpix i przyznam, że miałbym z nich większy pożytek niż z sRAW.

    > Nakonwertujesz się, będziesz trzymał w dwóch wersjach, a i tak otrzymasz
    > gorszą jakość niż jakbyś kręcił od razu w docelowym "ramkarzu".

    A nie lepiej po prostu pomyśleć o urządzeniu, które po prostu potrafi
    przeczytać coś więcej niż dwa najpopularniejsze?

    > Zależy jaki będzie duży, plus ładowarka, kabelek do ładowarki, zapasowy
    > akumulator.

    Idąc tym tokiem myślenia to jeszcze zapasowy drugi ekran... :)
    Wyluzuj - nie ma co znów przesadzać. Na jednym akumulatorze działa to
    dość długo stosunkowo do realnego wykorzystania tej opcji. Ładowarki nie
    musisz tachać codziennie i koniecznie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 25. Data: 2009-03-25 14:41:20
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):

> [...]
    > lustrzanek i pracował nad nimi. Możliwe to pewnie będzie, ale traktowane
    > tak jak dzisiaj np. netscape navigator 2.02 :)

    Więc Ty goń za każdą zmianą, niezależnie od jej kosztów ukrytych, a ja
    poczekam aż będzie coś DLA MNIE wartego zakupu, tym bardziej, że Ty mi
    ten postęp pośrednio sfinansujesz :-)
    Powtarzam, dla mnie 15Mpix bez sRAW nie jest lepsze niż 8Mpix

    > Nowy dysk 750GB kupiłem za 280zł, robię na nim masę backupów, obrazów
    > dysków itd. nie wyobrażam sobie kiedy to zapcham informacjami (m.in.
    > zdjęciami).

    Czyli duży dysk 3,5 cala w obudowie zewnętrznej plus zasilacz, albo
    wbudowane do dużego PC.
    Ja wolę stare, ale PRZENOŚNE 2,5cala podłączane jednym kabelkiem USB do
    notebooka, w razie potrzeby.

    > A nie lepiej po prostu pomyśleć o urządzeniu, które po prostu potrafi
    > przeczytać coś więcej niż dwa najpopularniejsze?

    I kupić to każdemu do kogo pojadę pokazać filmy z wakacji?

    > Idąc tym tokiem myślenia to jeszcze zapasowy drugi ekran... :)

    No zaraz, traktujesz ekranik jako kwiatek do kożucha, a jako backup masz
    wizjer? No bo akumulator i ładowarkę do aparatu chyba jednak zabierasz,
    jadąc na dwa tygodnie "wycieczki objazdowej"? Ja w każdym razie bez tego
    się nie ruszam dalej.

    > Wyluzuj - nie ma co znów przesadzać. Na jednym akumulatorze działa to
    > dość długo stosunkowo do realnego wykorzystania tej opcji. Ładowarki nie
    > musisz tachać codziennie i koniecznie.

    Mając ekranik wbudowany w aparat też nie muszę, a działa tak długo jak
    mam zapasowe aku do aparatu.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2009-03-25 15:20:51
    Temat: Re: nowy ko? (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009 12:36:56 +0100, dominik wrote:

    > A widzisz, mnie nie.
    > Przy dzisiejszych cenach kart, przy dzisiejszych cenach dysków, przy
    > dzisiejszych procesorach.
    > Jedyne co to trzeba sie nauczyc, ?eby bezmyslnie nie walic seriami.

    Jedziesz sobie np. na taki woodstock. 6 dni. Robisz zdjecia typu imprezowego.
    Nie jedziesz seriami.
    Ale pradu na to, zeby przegladac zdjecia na ekraniku szkoda, bo w
    plecaku tylko 2 zapasowe baterie. Karta 2GB.

    Trzebi się takie foty fajnie dopiero w domu.

    Po co miec pliki po 15-20MB, skoro na takie akcje wystarczy polowa albo i
    mniej, za to jpg niekoniecznie (np. zastne w pociagu -- powodzenia z WB)?

    IMO okastrowanie tej puszki z sRAW to dosc spory feler, ja bym chetnie
    ten format zobaczyl juz w moich 12mpix puszkach...

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 27. Data: 2009-03-25 16:18:42
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    John Smith wrote:

    > No nie wiem gdzie kupisz za 10PLN konwerter makro złożony z 2
    > soczewek z korekcją apochromatyczną.

    To jest raczej achromat, a nie apochromat:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Achromat

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 28. Data: 2009-03-25 16:48:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mikolaj Tutak napisał(a):

    > To jest raczej achromat, a nie apochromat:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Achromat

    Nie wnikałem, cytowałem tekst z linka:
    "Przystawka zbudowana jest m.in. z 2 soczewek z korekcją apochromatyczną
    (co gwarantuje bardzo dobrą jakość obrazu)."

    Trzebaby zapytać producenta, jaka jest prawda.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2009-03-25 19:12:34
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 25 of Mar 2009 13:00, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...bo jest tak z 5 do 20 razy tańszy niż inne widziane programy :]
    > Darmowe i tanie rozwiązania niestety oparte są na przenikaniu,
    > co "haczenia" nie usunie :(

    Nie wiem co to przenikanie i haczenie :-)

    Próbki z konwersji filmiku darmowym ffmpeg, fps 20 -> 25
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/
    W podkartotekach pojedyncze klatki z filmu przed
    i po konwersji. Format mov taki, jaki produkowała małpka.

    Nie krytykować ostro, bo pierwszy raz takie coś robiłem.

    --
    nb

  • 30. Data: 2009-03-25 21:56:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, nb wrote:

> [...]
    > http://nb.homeunix.org/tmp/photo/
    > W podkartotekach pojedyncze klatki z filmu przed
    > i po konwersji. Format mov taki, jaki produkowała małpka.

    Bardzo dziękuję, bo już chciałem prosić o próbkę :)
    Ale IMO próbka jest nieszczęśliwie dobrana :(
    "Szarpnięcie" ma miejsce w momencie kiedy w rzeczywistym ruchu
    *też* następuje szarpnięcie, więc nie rzuca się w oczy :)

    > Nie krytykować ostro, bo pierwszy raz takie coś robiłem.

    Jakby tak się dało machnąć jakiś filmik z równomiernym
    ruchem, to by było widać co i jak, i 30 klatek to trochę
    przymało (nie bić za marudzenie :)).
    Ale z działania widać że będzie "haczyło"... filtr po
    prostu pomija wybrane klatki.
    Gorzej niż przy przenikaniu :) ("blending")
    A do liczenia ruchu obiektów ma się nijak :)

    pzdr, Gotfryd