  • 11. Data: 2009-03-25 10:42:29
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: q...@g...com

    On 25 Mar, 11:30, John Smith <u...@e...net> wrote:
    > John Smith napisał(a):
    > > Jest już cena:
    > >http://urwij.pl/76a3
    > Mirek
    Zamiast szkielka, wole se w Polsce malucha z radiem kupic za te
    pieniadze , co mi bedzie jezdzil i gral.
    ;-)
    StaM

  • 12. Data: 2009-03-25 10:48:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Pawel_W napisał(a):

    > Canon soczewka makro 500D (58mm)
    > Cena brutto: 399 zł
    > Fotokasa: otrzymasz 28 punktów kupując ten produkt
    >
    > Trochę mało tych punktów, biorąc pod uwagę, że przepłacasz 389zł :DDD

    No nie wiem gdzie kupisz za 10PLN konwerter makro złożony z 2 soczewek z
    korekcją apochromatyczną.

    --
    Mirek

  • 13. Data: 2009-03-25 11:36:56
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    John Smith pisze:
    > Przy 8Mpix z 350D mnie też nie obchodzi, ale przy 15Mpix już tak. Bez
    > sensu dwa razy więcej miejsca zajęte na karcie, później na dysku, na
    > backupie, dłuższe zgrywanie, konwersja, backupowanie.

    A widzisz, mnie nie.
    Przy dzisiejszych cenach kart, przy dzisiejszych cenach dysków, przy
    dzisiejszych procesorach.
    Jedyne co to trzeba się nauczyć, żeby bezmyślnie nie walić seriami. Z
    każdej sesji zostawić kilka, a porządnych zdjęć, a nie gigabajty śmieci.
    Z czasem i komputerami nie ma co przesadzać. Wywołanie, zabawa odbitki
    itd kiedyś i tak zajmowała znacznie więcej. Dzisiaj minuta w tę czy w tę
    nie robi różnicy. 4GB mi się zgrywa w pięć minut. Te cztery GB zapycham
    w tydzień i to jak mam czas.
    Dlatego sądzę że zdecydowanie mocno przesadzasz podając to jako okrutną
    wadę. Pewnie, że ktoś może mieć za złe, że mniejszego nie może, ale na
    komputerze to i tak zrobi, jeśli tylko chce.

    > Jak już, to powinien być jakiś standard, np 24fps czy 25 fps, a 20 czy
    > 30 to dalej "filmiki", nie filmy.

    Z więcej zrobisz mniej. Ja się nie pogniewam na 30fps, 32fps zamiast
    30fps i nawet 33,84237fps zamiast tego 32fps. Trochę mnie zmartwiło, że
    FullHD nie jest w 30fps, bo to kreuje się jakimś standardem, ale w sumie
    to nie jest tak źle znów jak na sprzęt tej klasy.

    > Przy okazji:
    > Poleci ktoś jakiś darmowy soft do sensownej (bez "haczenia") konwersji
    > filmików VGA 30fps na 25fps?

    Zapytaj na wideokamerach.

    > Liczą się jeszcze wymiary, wbudowany będzie podróżować z aparatem,
    > osobny leżałby w domu.

    Ileż Ci ten osobny zajmie?
    IMHO ma to spory sens. Będzie można robić naprawdę komfortowe zdjęcia
    nad tłumu na monopodzie. Bez krzywienia głowy.
    Wcześniej tylko ZigView dawał te możliwości. Jak by dali ekran hires to
    bym przebolał beznadziejną cenę.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 14. Data: 2009-03-25 11:47:28
    Od: Pawel_W <p...@g...com>

    On 25 Mar, 10:48, John Smith <u...@e...net> wrote:

    > No nie wiem gdzie kupisz za 10PLN konwerter makro złożony z 2 soczewek z
    > korekcją apochromatyczną.

    A no chyba że tak, chociaż nadal drogo (vide Rynox). Nie doczytałem,
    ale dla mnie wyglądało jak zwykła soczewka makro. Nawet jeśli ma
    powłoki, to... to to nadal wyglądało na zwykłą soczewkę +ileśtam
    dioptrii.

  • 15. Data: 2009-03-25 11:47:57
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik <q...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Mirek
    Zamiast szkielka, wole se w Polsce malucha z radiem kupic za te
    pieniadze , co mi bedzie jezdzil i gral.
    ;-)

    ROTFL

  • 16. Data: 2009-03-25 11:54:11
    Od: j...@a...at

    LCD (cóż, poczekam jeszcze z rok)

    > A to już jest niekonieczne. Skoro wyjście jest to prędzej czy później
    > ktoś w końcu zrobi ekrany podłączane do HDMI.

    sa juz -firma kayser produkuje maly ekran na kablu podpinanz do
    canona na wyjscie AV.
    pelni on rowniez funkcje pilota
    cena o ile pamietam w granicach ok 300 euro , ale tu moge sie mylic
    troche. powiedzmy +100 - 50

    ja wolalbym jednak uchylny ekranik.

    XXX
    pilota

  • 17. Data: 2009-03-25 12:00:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Mar 2009, John Smith wrote:

    > Jak już, to powinien być jakiś standard, np 24fps czy 25 fps, a 20 czy
    > 30 to dalej "filmiki", nie filmy.

    Oj, ja już zdecydowanie wolę 30 niż cokolwiek mniej, przy tak małych
    wartościach każdy fps się liczy :]
    No, na extended imaxa 48 Hz albo 50 Hz to bym się zgodził, choć mój
    monitor raczej nie przyjąłby do wiadomości nic poza 60 Hz ;)
    (a co tylko Ty masz mieć ograniczenia hardwareowe).

    > Przy okazji:
    > Poleci ktoś jakiś darmowy soft do sensownej (bez "haczenia") konwersji
    > filmików VGA 30fps na 25fps?

    Nie poleci, bo szukał i nie znalazł.

    Ale poleci obejrzenie MotionPerfect:

    http://www.goodervideo.com/download/index.html

    ...bo jest tak z 5 do 20 razy tańszy niż inne widziane programy :]
    Darmowe i tanie rozwiązania niestety oparte są na przenikaniu,
    co "haczenia" nie usunie :(
    Nie wiem czy do Twojego zastosowania nie trzeba wersji SlowMotion ;)
    (acz zawsze można 30 -> 50 i podzielić w virtualdubie na pół).

    [...]
    > Liczą się jeszcze wymiary, wbudowany będzie podróżować z aparatem,
    > osobny leżałby w domu.

    Popatrz, to nie tylko mi wszelkie niepoprzyrastane ficzery leżą
    w domu :) (akurat kiedy by się przydały).

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2009-03-25 12:06:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > canona na wyjscie AV.
    > pelni on rowniez funkcje pilota
    > cena o ile pamietam w granicach ok 300 euro , ale tu moge sie mylic

    Chyba masz na myśli ZigView TV czy jakoś tak. Takie coś to mają nawet
    colepsze playerki mp5 (to jest chyba ostatni numerek). Tyle że wszystko
    to łączy jedna wspólna cecha - badziewiasty ekran jak nieszczęście.
    To z ZigView oczywiście przygotowane jest na lustrzankę, działa całkiem
    nieźle niby, ale w tej cenie daje zbyt cienkie możliwości.

    > ja wolalbym jednak uchylny ekranik.

    A widzisz - jedni tak, inni tak. Według mnie przydatność odchylalności
    ekranu nie jest aż tak wielka by poświęcać wytrzymałość body. Jak
    wspominałem ciągle ma to sporo wad też.
    Dla mnie więc ekran po kablu byłby ideałem. A puszka niech będzie w
    "jednym kawałku".

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 19. Data: 2009-03-25 12:09:04
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dominik napisał(a):
    > John Smith pisze:
    > Przy dzisiejszych cenach kart, przy dzisiejszych cenach dysków, przy
    > dzisiejszych procesorach.

    Ale ja to wszystko mam wczorajsze. Koszt wymiany na dzisiejsze zwiększa
    mi koszt upgradu puszki.

    > Te cztery GB zapycham w tydzień i to jak mam czas.

    Mam 5GB w kartach, czyli jadąc na 2 tygodnie urlopu musiałbym dokupić za
    200PLN nowego Sandiska. O nowych dyskach nie wspomnę.

    > Dlatego sądzę że zdecydowanie mocno przesadzasz podając to jako okrutną
    > wadę.

    Nie pisałem nic o okrutnej wadzie, przywidziało Ci się.

    > Z więcej zrobisz mniej.

    Nakonwertujesz się, będziesz trzymał w dwóch wersjach, a i tak otrzymasz
    gorszą jakość niż jakbyś kręcił od razu w docelowym "ramkarzu".

    > Ileż Ci ten osobny zajmie?

    Zależy jaki będzie duży, plus ładowarka, kabelek do ładowarki, zapasowy
    akumulator.

    --
    Mirek

  • 20. Data: 2009-03-25 12:15:52
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Oj, ja już zdecydowanie wolę 30 niż cokolwiek mniej, przy tak małych
    > wartościach każdy fps się liczy :]

    Chodzi mi o proste składowanie i prezentację w popularnym formacie DVD.
    Czy to się nazywa 25p czy 50i, to mniej ważne :-)

> [...]
    >
    > ...bo jest tak z 5 do 20 razy tańszy niż inne widziane programy :]
    > Darmowe i tanie rozwiązania niestety oparte są na przenikaniu,

    ffmpeg czy Avisynth/MVTools też?

    > Popatrz, to nie tylko mi wszelkie niepoprzyrastane ficzery leżą
    > w domu :) (akurat kiedy by się przydały).

    No, pilot jakby nie miał uchwytu do paska (aparatu) to też mógłby poleżeć.

    --
    Mirek