    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nie
    Date: Sat, 6 Jan 2018 14:50:20 -0000 (UTC)

    Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Dlaczego nielegalnego?
    >
    > Skoro są linie przerywane (choć nie powinno ich tam być) to ma prawo
    > zmienić pas ruchu i nie ma to w ogóle znaczenia dla określenia
    > pierwszeństwa.

    Art 22, punkt 4.

    > Zielony był zobowiązany do ustąpienia pierwszeństwa wszystkim
    > uczestnikom ruchu, poruszającym się drogą z pierwszeństwem.

    I w czasie gdy podejmował tą decyzję zrobił to.

    > Nie dorabiaj tutaj teorii, bo tu jest zbyt prosta i zbyt oczywista sprawa.

    Dokładnie. Oczywista jest wina czerwonego, ktory zlamal art 22 pnk 4.

> [...]
    > zielony. Drogą z pierwszeństwem jedzie niebieski i czerwony. Niebieski
    > sygnalizuje i skręca w prawo, a w tym samym czasie czerwony wyprzedza
    > niebieskiego.
    >
    > Zielony widząc kierunkowskaz niebieskiego, wjeżdża na to skrzyżowanie i
    > dochodzi o kolizji. W trym przypadku czerwonemu nie wolno było wyprzedzać.
    >
    > O ile w poprzedniej sytuacji czerwony skończył manewr wyprzedzania przed
    > skrzyżowaniem, o tyle w tym przypadku czerwony wyprzedzał na skrzyżowaniu.
    >
    > Czyja będzie wina?
    >
    > Dodam tylko, że widuję średnio kilka takich lub podobnych sytuacji w

    Nie interesuje mnie Twoja nowa historia. W opisanej historii na rysunkach
    tu podwieszonych czerwony wyprzedza na skrzyzowaniu bez sygnalizacji
    świetlnej, co jest z oczywistych dla mnie powodow zabronione kodeksem.