-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
ws.dfn.de!feeder.erje.net!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nn
tp.kabelfoon.nl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-
mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: masa nieresorowana
Date: Sun, 28 Mar 2010 20:31:40 +0200
Organization: -
Lines: 36
Message-ID: <6...@4...com>
References: <0...@4...com>
<honf7h$2p7$1@news.dialog.net.pl>
<2...@4...com>
<honj6p$4pb$1@news.dialog.net.pl>
<3...@4...com>
<hoo2tu$d4g$1@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1269801093 2445 82.143.187.50 (28 Mar 2010 18:31:33 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 18:31:33 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267774
[ ukryj nagłówki ]On Sun, 28 Mar 2010 19:16:50 +0200, Irek N. wrote:
>> Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien
>> felgi nie rozwalil. A podrzucone przez niego kolo wymaga silniejszej
>> sprezyny zeby znow dotknelo asfaltu, a to z kolei powoduje wieksze
>> wstrzasy karoserii..
>
>Tak, to jest argument. Większa bezwładność wymaga większej siły jeśli
>chcemy zachować czas odpowiedzi układu. Pytanie tylko czy naprawdę chcemy?
>Czy takie _ułamkosekundowe_ oderwanie się opony wnosi cokolwiek do
>trakcji?
jak sie odrywa to nie trzyma. A jak akurat jest zakret to trzymanie
ciagle potrzebne. Trzeba by policzyc ile to moze trwac.
>Zastanawiam się, bo przecież amortyzator podbity na kamieniu
>przedłuża oderwanie koła od podłoża.
Niekoniecznie - bo tez zapobiega uzyskaniu duzej predkosci przez
podbite kolo.
Chyba sie w koncu zmobilizuje, wyciagne spice i zasymuluje :-)
>Może więc należało by dawać
>amortyzatory tylko tak słabe/mocne, aby jedynie nie dopuścić do
>oscylacji układu zawieszenie-opona?
Tak na oko to sa dobrane raczej tak zeby tlumic oscylacje calego
pojazdu.
I wbrew temu co tu niektorzy pisza o miekkim zawieszeniu, bardzo mile
wspominam dacie, ktora byla mieciutka, a tlumienie amorow miala
dobrane idealnie - chyba akurat trafili w krytyczne.
Buda sie nie bujala wcale - raz nacisnieta wracala blyskawicznie do
rownowagi.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=