eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymasa nieresorowana › Re: masa nieresorowana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!feeder.erje.net!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nn
    tp.kabelfoon.nl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-
    mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: masa nieresorowana
    Date: Sun, 28 Mar 2010 20:31:40 +0200
    Organization: -
    Lines: 36
    Message-ID: <6...@4...com>
    References: <0...@4...com>
    <honf7h$2p7$1@news.dialog.net.pl>
    <2...@4...com>
    <honj6p$4pb$1@news.dialog.net.pl>
    <3...@4...com>
    <hoo2tu$d4g$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1269801093 2445 82.143.187.50 (28 Mar 2010 18:31:33 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Mar 2010 18:31:33 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267774
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 28 Mar 2010 19:16:50 +0200, Irek N. wrote:
    >> Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien
    >> felgi nie rozwalil. A podrzucone przez niego kolo wymaga silniejszej
    >> sprezyny zeby znow dotknelo asfaltu, a to z kolei powoduje wieksze
    >> wstrzasy karoserii..
    >
    >Tak, to jest argument. Większa bezwładność wymaga większej siły jeśli
    >chcemy zachować czas odpowiedzi układu. Pytanie tylko czy naprawdę chcemy?
    >Czy takie _ułamkosekundowe_ oderwanie się opony wnosi cokolwiek do
    >trakcji?

    jak sie odrywa to nie trzyma. A jak akurat jest zakret to trzymanie
    ciagle potrzebne. Trzeba by policzyc ile to moze trwac.

    >Zastanawiam się, bo przecież amortyzator podbity na kamieniu
    >przedłuża oderwanie koła od podłoża.

    Niekoniecznie - bo tez zapobiega uzyskaniu duzej predkosci przez
    podbite kolo.

    Chyba sie w koncu zmobilizuje, wyciagne spice i zasymuluje :-)

    >Może więc należało by dawać
    >amortyzatory tylko tak słabe/mocne, aby jedynie nie dopuścić do
    >oscylacji układu zawieszenie-opona?

    Tak na oko to sa dobrane raczej tak zeby tlumic oscylacje calego
    pojazdu.
    I wbrew temu co tu niektorzy pisza o miekkim zawieszeniu, bardzo mile
    wspominam dacie, ktora byla mieciutka, a tlumienie amorow miala
    dobrane idealnie - chyba akurat trafili w krytyczne.
    Buda sie nie bujala wcale - raz nacisnieta wracala blyskawicznie do
    rownowagi.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: