    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ładowarka indukcyjna
    Date: Sun, 14 Jul 2013 12:59:56 +0100

    Użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
    [..]
    > Bardziej chodziło mi o jakieś przynajmniej półoficjalne dane, z których
    > by wynikało, że faktyczna trwałość złącza Micro-USB jest dużo mniejsza,
    > niż zostało to określone w specyfikacji. Informacja pochodząca z jednego
    > serwisu nie jest statystycznie wiarygodna.

    Nikogo nie zamierzam przekonywać do swoich obserwacji, przedstawiłem co
    mam, wnioski wyciągnij sobie sam.

    [..]
    > Nawet jeśli masz takie doświadczenia, przyczyny tego stanu rzeczy mogą
    > być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
    > wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to
    > znacząco redukuje zużycie.

    W żadnym wypadku SE Xperia X1, wymieniłem maksymalnie 3 gniazda bo
    wyglądało że ktoś w nim dłubał śrubokrętem, absolutnie nigdy nie było
    żadnych zniszczeń na płycie związanych z nieprawidłową obsługą złącza,
    starsze blackberry to samo przy czym jako że były znacznie
    popularniejsze to było takich przypadków ciut więcej i ponownie, ani
    jednej zniszczonej płyty, ale oni dają bardzo dobry laminat. Jedynie
    nokia robi osobne porty ładowania (z tego co ja robię) ale że na nokii
    jestem ledwo od roku to prawie nie mam kontaktu z miniUSB. A mikro... SE
    Vivaz to największa porażka, śmiało mogę ocenić że 80% uszkodzonych USB
    było klasyfikowane jako wina użytkownika i BER, z bardziej obecnych
    nokia lumia 800 ma już o tyle dobrze zrobiony laminat że do tej pory
    miałem poniżej 10 przypadków zerwanych punktów lutowniczych, ale i tak,
    mimo że złącze ma 2 piny przewlekane, dodatkową metalową lutowaną obejmę
    to i tak cyna puszcza, rekord to tydzień po wymianie gniazda telefon
    ponownie w serwisie.

    > Micro-USB, zostało zaprojektowane tak, by było trwalsze od pozostałych
    > złącz USB, mimo mniejszego rozmiaru. Żeby dość do konstruktywnych
    > wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
    > że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od
    > pierwotnego USB.

    Przy miniUSB opisanych wyżej rzeczy po prostu nie było, a trwałość
    zaprojektowana i tak przewyższała czas użytkowania urządzenia (używam SE
    X1, z baterią 1,5Ah ładuję go co jakieś 5-7 dni, Lumia 800 1,3Ah
    wytrzymuje 1 dzień?), najzwyczajniej nie musieliśmy skupiać się na tak
    debilnych problemach jak stan złącza, obecnie pierwsza rzecz którą
    sprawdzam do podpięcie kabla USB do zasilacz, wetknięcie w telefon i
    ruszam wtyczką we wszystkie trony patrząc czy prąd spada do zera, jak
    zrywa to od razu wymiana USB bo może zerwać w czasie wgrywania softu a
    wtedy pół godziny w plecy na ożywianie trupa.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html