  • 1. Data: 2013-07-10 18:01:03
    Temat: ładowarka indukcyjna
    Od: Andy <a...@c...pl>

    Czy uda sie indukcyjnie przekazac moc rzedu 10-20W
    na odleglosc ok. 20-40 mm?

    Konkretnie do modelu samochodu jezdzacego po blacie
    stolu a czesc nadawcza pod blatem.

    Czy sa jakies gotowe moduly do tego ?

    Czy moze wybebeszyc jakas ladowarke do telefonu
    ale one chyba nie maja takich mocy.

    Na jakich czestotliwosciach one pracuja ?

    --
    Andrzej

  • 2. Data: 2013-07-10 18:20:51
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andy,

    Wednesday, July 10, 2013, 6:01:03 PM, you wrote:

    > Czy uda sie indukcyjnie przekazac moc rzedu 10-20W
    > na odleglosc ok. 20-40 mm?

    Nie w warunkach rozwiązań amatorskich i w ramach obowiązującego prawa
    :(

    Miałem spory problem z przekazaniem mocy ledwie 10W na odległość 2mm
    :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-07-10 18:33:06
    Od: Andy <a...@c...pl>

> [...]
    > :(
    >
    > Miałem spory problem z przekazaniem mocy ledwie 10W na odległość 2mm

    a gdyby, teoretycznie, wykorzystac jako czesc nadawcza
    kawalek blatu z kuchni indukcyjnej
    ograniczajac jej moc ?

    Domyslam sie, ze to odleglosc 20-40 mm jest tu krytyczna ?

    --
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-07-10 18:38:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andy,

    Wednesday, July 10, 2013, 6:33:06 PM, you wrote:

    > a gdyby, teoretycznie, wykorzystac jako czesc nadawcza
    > kawalek blatu z kuchni indukcyjnej
    > ograniczajac jej moc ?

    Alu już napisałem - nie da się zgodnie z prawem. A jak chcesz wszystko
    wokół zakłócać i ściągnąć na siebie gniew URT (czy kto tak teraz się
    zakłóceniami zajmuje) to się baw.

    > Domyslam sie, ze to odleglosc 20-40 mm jest tu krytyczna ?

    Krytyczna jest moc promieniowana i sprawność przekazu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-07-10 19:27:37
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Nie w warunkach rozwiązań amatorskich i w ramach obowiązującego prawa
    > :(
    >
    > Miałem spory problem z przekazaniem mocy ledwie 10W na odległość 2mm
    > :(

    RoMan - coś kiepsko ;-)
    Zrobić się da, gorzej jak sam stwierdziłeś z legalnością.
    Można już od pewnego czasu kupić gotowe elementy do standardu WPC -
    czyli bezprzewodowych ładowarek telefonów (i nie tylko) o mocy
    przenoszonej na te 2 mm bodajże 5W. Na własne oczy widziałem też
    zabawkę, która przenosi bezprzewodowo powyżej kilowata na odległość
    rzędu 10cm z naprawdę bardzo dobrą sprawnością. Tak więc przeniesienie
    10-20W na 2-4cm nie jest specjalnym wyzwaniem, tylko to małe nie będzie.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 6. Data: 2013-07-10 19:34:16
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 10.07.2013 18:01, Andy pisze:

> [...]
    >
    > Czy moze wybebeszyc jakas ladowarke do telefonu
    > ale one chyba nie maja takich mocy.
    >
    > Na jakich czestotliwosciach one pracuja ?

    Popatrz i poczytaj:
    http://tinyurl.com/m53g6fd

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2013-07-10 19:42:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Wednesday, July 10, 2013, 7:27:37 PM, you wrote:

    > RoMan - coś kiepsko ;-)
    > Zrobić się da, gorzej jak sam stwierdziłeś z legalnością.

    Ale to podstawa, niestety.

    > Można już od pewnego czasu kupić gotowe elementy do standardu WPC -
    > czyli bezprzewodowych ładowarek telefonów (i nie tylko) o mocy
    > przenoszonej na te 2 mm bodajże 5W.

    I tu nie ma problemu...

    > Na własne oczy widziałem też zabawkę, która przenosi bezprzewodowo
    > powyżej kilowata na odległość rzędu 10cm z naprawdę bardzo dobrą
    > sprawnością.

    Znaczy 50%? Czyli drugi kilowat wypromieniowany w świat? Zezwolenie na
    nadajnik było?

    > Tak więc przeniesienie 10-20W na 2-4cm nie jest specjalnym
    > wyzwaniem, tylko to małe nie będzie.

    I będzie pobierało 5-10 razy więcej energii wysyłając w eter kilka
    razy więcej niż potrzeba.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2013-07-10 20:16:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    > Znaczy 50%? Czyli drugi kilowat wypromieniowany w świat? Zezwolenie na
    > nadajnik było?

    ponad 90 %. Sporo ponad.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 9. Data: 2013-07-10 22:19:31
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Michał Baszyński pisze:

    > ponad 90 %. Sporo ponad.

    Wózeczek SEW-a na Automatikonie?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2013-07-10 22:34:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Wednesday, July 10, 2013, 8:16:52 PM, you wrote:

    > ponad 90 %. Sporo ponad.

    Fizyczna niemożliwość. Uzyskanie sprawności ponad 90% dla normalnego
    zasilacza jest trudne i kosztowne a Ty piszesz o 10 cm.

    --
    Best regards,
    RoMan