    Date: Fri, 05 Apr 2013 01:16:11 +0200
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    <51576895$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51589593$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5159b1bb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5159ec99$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515b3539$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515c6b7a$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>

    > To jest dobry obrazek, poprzednio nie przyjrzałem mu się dokładnie.
    > Doskonale na nim widać, że nie był zakodowany w YV12 ani YUV420.

    A czytasz w ogóle to, co piszę? Już pisałem dwa razy: to resajz z
    natywnej rozdzielczości matrycy pracującej w trybie foto, możemy go
    traktować jako czyste RGB (8 bitów na kanał). Doświadczenie pokazuje
    jaka jest strata na konwersji do 4:2:0 i wykazuje, że strata jest
    niewielka, dużo mniejsza niż np. przy konwersji na CMYK czy do jpg o
    kompresji typowej dla netu, nad którą jakoś rzadko się płacze, i rzędy
    wielkości mniejsza niż inne czynniki składające się na kłopoty, o
    których już pisałem z kilka razy.

    > Pisałeś o problemach z interpolacją do rozdzielczości filmowej, myślałem
    > że chodzi o to. Nie widzę żadnego problemu z interpolacją z XX MPix do
    > 1920x1080 (ale oczywiście zdaję sobie sprawę, że to zależy od
    > konkretnego modelu).

    I znowu mam wrzucać linki sprzed kilku postów?
    http://as.elte-s.com/temp/video/500d_raw.jpg
    http://as.elte-s.com/temp/video/500d_video.jpg

    Różnica jest koszmarna (jeśli chodzi o rozdzielczość), bo to już starszy
    sprzęt (500D). Obecnie jest lepiej, ale nadal porównanie zrzutu matrycy
    w trybie wideo i foto jest widoczne na niekorzyść trybu wideo.

    > Ludzie tak robią. I niekoniecznie z najdroższych kamer, pewnie bywa że
    > źródło to aparat fotograficzny (materiał jest przekonwertowany ale to go
    > specjalnie nie poprawia).

    Ludzie robią też plakaty z komórek, jak muszą. Ludzie zwykle nie
    rozumieją całego tego wątku.

    > A jak się drukowało np. ze starych Olympusów, które miały IIRC 1280x960
    > i szumy takie, jak teraz przy ISO 50000?

    Kiepsko.

    > Ale wiesz o tym że bardzo łatwo przejść od prawdy do fałszu poprzez
    > używanie niewłaściwych kwantyfikatorów?

    Sorry, ale jeśli ktoś chce promować film plakatami ze stopklatek hd, to
    prostu nie robi tego zawodowo. Właściwy kwantyfikator. Nie robi.

    > Przyznaję że nie znam dokładnych szczegółów, a kolega, który się takimi
    > rzeczami zajmuje, kupił niedawno zestaw biletów w arabskiej promocji
    > i będzie siedział gdzieś w Azji jeszcze kilka tygodni.

    A moja babcia znała taką jedną sąsiadkę, co kiedyś jechała furą z takim
    gościem, co...
    Wciąż ja mam już z tuzin przykładów, a Ty jakieś strzępy wiedzy, co
    kolega koledze... :)

    > Summa summarum, nietrudno jednak zauważyć, że różnice między H.264
    > i zdjęciem nie biorą się znikąd.

    Mam znowu zrobić zrzut zdjęcia oryginalnego i przepuszczonego przez
    h264, żeby coś udowadniać? Już mi się nie chce...

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga, cierpię na brak iluzji ponadprzeciętności i niedobór