  • Data: 2013-04-05 21:08:24
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem co masz na myśli. Ten Twój plik nazywający się yv12_420.png
    > nie był, wbrew nazwie, zakodowany w YV12 (ani w żadnym innym 420), więc
    > wszelkie dalsze wnioski związane z nim nie mają żadnego sensu. Twoje
    > doświadczenie dokładnie niczego nie pokazuje, ponieważ zostało
    > przeprowadzone wadliwie, czego dowód sam pokazałeś.

    Naprawdę chcesz ze mnie idiotę zrobić? To plik, który został
    przekonwertowany do yv12, a następnie z powrotem do srgb celem
    pokazania, co się traci na stratnej kompresji yv12.
    Mówimy o przestrzeni barw, a więc nie ma znaczenia, czy pokażę film, czy
    stopklatkę przekonwertowaną w postaci pliku png w przestrzeni srgb
    (przenoszącą w 100% yv12).

    > Jeśli jednak wciąż uważasz, że ten plik był zakodowany w 420, to pokaż
    > go właśnie tak zakodowanego, bez przekodowania do PNG.

    Zrób sobie sam. Wrzuć oryginalny srgb do jakiegokolwiek edytora video,
    zrób z niego kilkusekundowy klip i przekonwertuj np. virtualdubem do yv12.

    > Ale widoczne gdzie? "We wszystkich aparatach"? Czy w Twoim konkretnym?

    We wszystkich jakie widziałem. A raczej staram się oglądać sample video
    dostępne w sieci z każdego nowego aparatu choćby po to, żeby zobaczyć,
    czy coś się w końcu zmieniło.

    > Rozumiesz że generalnie chyba każdy widzi, że klatka z H.264 jest gorsza
    > od zdjęcia? I że są ku temu dobrze zdefiniowane powody?

    Tylko, że zupełnie inne niż piszesz. Straty powodowane kompresją są
    niewielkie w stosunku do strat innego pochodzenia (piszę to już czwarty
    raz!)

    Zaczynam rozumieć, że nie kieruje Tobą ciekawość czy próba dociekania,
    kto ma rację, a zwykła, samcza zasada: muszę mieć ostatnie zdanie, choć
    się nie znam.
    Pokaż choć jeden przykład obalający choć jedną rzecz, o której pisałem,
    a sam to powiem.

    --
    pozdrawia Adam
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/