  • Data: 2013-04-07 17:32:07
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Janko Muzykant <j...@w...pl> writes:

    > Skoro na szachownicach wyszło, na pozostałych przykładach nie, a
    > procedura identyczna, to myli się albo komputer, albo obserwator.
    > Po prostu zrób sobie testy, narzędzia są darmowe i wróć tu z wnioskami.

    No przecież zrobiłem. Szczerze mówiąc najpierw na tym zielonym, tam było
    mało koloru, i różnice nie były takie duże (ale powyżej błędu
    zaokrągleń). Wadliwość kolorowego zdjęcia jest jednak oczywista.

    Ponieważ mały obrazek dostajesz poprawny (akurat tego nie sprawdzałem
    ffmpegiem, ale wygląda dobrze), to przypuszczam że po prostu nie
    wiedziałeś, że konwersja RGB->YUV420 zmniejsza rozdzielczość
    chrominancji, i zrobiłeś ją w dużej rozdzielczości (aparatu),
    a następnie, jak na wannabe fotografa przystało, zmniejszyłeś
    rozdzielczość całego obrazka i umieściłeś w sieci (pokazanie szczegółów
    technicznych wymaga, zamiast zmniejszania, cropa). Niestety zmniejszone
    zdjęcie traci właściwości YUV420, to tak jakbyś zmniejszył rozdzielczość
    i argumentował, że Bayer jest zupełnie niewykrywalny.

    Zaprzeczysz?

    Być może porównywałeś obrazki RGB i YUV w dużej rozdzielczości,
    a plik z różnicami tak samo zmniejszyłeś (nie sprawdzałem czy plik
    z różnicami się zgadza, bo wejściowy obrazek był już wadliwy).

    Gdyby ta konwersja tylko zmieniała samą przestrzeń kolorów (tak jak
    RGB888->YUV444), to to byłaby sensowna procedura. Ale zmienia się także
    rozdzielczość barwna i dlatego te działania były bez sensu.

    Zauważ, że film ma "od razu" rozdzielczość np. 1920x1080. To nie jest
    tak, że dostajesz materiał YUV 7000x5000 i następnie go sobie
    konwertujesz do RGB i zmniejszasz. Tu na początku masz rozdzielczość
    Y 1920x1080, a rozdzielczość koloru - 960x540. Twój obrazek (rzekomy
    YV12) ma jednak cały czas pełną rozdzielczość koloru 1920x1080.

    Oczywiście to tylko spekulacja, wynikająca z tego, że Twoje
    doświadczenie nie daje się powtórzyć, i że nie chcesz zdradzić
    szczegółów procedury.

    Narzędzia są rzeczywiście darmowe, np. można zrobić:

    ffmpeg -i rgb.png -s 1920x1200 -pix_fmt yuv420p img.yuv
    ffmpeg -pix_fmt yuv420p -s 1920x1200 -i img.yuv rgb-yuv420.png

    Zauważ że tu nie ma żadnej stratnej kompresji innej niż wynikająca
    z samej konwersji do YUV420.

    Różnice między rgb-yuv420.png i tym:

    http://as.elte-s.com/temp/video/yv12_420.png

    widoczne są gołym okiem, nie trzeba używać narzędzia.

    Swoją drogą, myślę że osobom czytającym tę grupę należałoby się jednak
    - w wersji minimum - jakieś wyjaśnienie gdzie dokładnie popełniłeś błąd,
    żeby same go nie powtarzały. Ale może to za duże wymagania.
    --
    Krzysztof Halasa