  • Data: 2013-04-07 13:38:33
    Temat: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeciwnie, widzę (i każdy może łatwo sprawdzić), że tak właśnie się nie
    > stało, w dalszym ciągu rozdzielczość barwna to 1 piksel.

    Dżizas, co za uparta menda i na dodatek ślepa...
    Masz ostatni już test:

    To są cztery kwadraty składające się z szachownic mocno chromatycznych
    pikseli, kolejno RG, GB i dwóch RB (w pierwszym niebieski jest jasny,
    tj. 127,127,255). Szachownice mają raster _JEDNEGO_PIKSELA_
    http://as.elte-s.com/temp/video/3/rgb.png

    Tu mamy powyższy obrazek przekonwertowany do YV12 4:2:0. Teraz weź sobie
    próbnik barw z szopa, gimpa czy czegokolwiek i porównaj chrominancję
    każdej pary w poszczególnych kwadratach - _SĄ_IDENTYCZNE_ (konkretnie
    kolejno: 59st, 181st i dwa razy po 300st). Cała informacja o kolorze
    poszczególnych pikseli przepadła.
    http://as.elte-s.com/temp/video/3/yv12_420.png

    Sposób kodowania barw, jak sama nazwa wskazuje (4:2:0) zaniża
    rozdzielczość chrominancji dwukrotnie (liniowo), więc siatka o rastrze
    jednego piksela zostanie uśredniona kolorystycznie, co widać na
    przykładzie i czego podważyć się nie da.
    Tu teoria napisana przez mądrzejszych ode mnie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/YUV#Y.27UV422_to_RGB888
    _conversion

    Może już czas podkulić ogon i zakończyć bezzasadne czepialstwo?

    --
    pozdrawia Adam
    /ostatnio słyszałem, że wszystko bierze się z... a, nieważne/