  • Data: 2016-03-26 00:27:45
    Temat: Re: kupuję telewizor :)
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Mar 2016 22:50:48 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > A wsadzenie H265 na DVD nie dalo by namiastki czegoś lepszego niż
    HD?
    > Swego czasu sprzedawane byly płyty DVD z *plikami* filmowymi
    > skompresowanymi bodaj xvidem czy divxem. Mam taka jedną. 3 filmy
    DVD na
    > jednej płycie DVD.

    Ale to na pewno jest dvd-video a nie dvd-rom ze "zwykłymi" plikami?

    >Przy H265 może uda się sięgnąć powyzej HD.

    No tak, ale czy odtwarzacze dvd uznają to za koszerny format (youtube
    uznał że do 4k jest najbardziej koszerny vp8/vp9 i lansuje ten). Moda
    na robienie urządzeń "pod jeden słuszny format" może być ciągle żywa.
    Pierwsze dvd nie umiały niczego odtwarzać oprócz dvd-video mpeg2.
    Przy czym im bardzIej markowy player tym bardziej nic nie umiał.
    Później już potrafiły coraz bardziej się otwierać na inne formaty,
    powiedzmy "pirackie".
    Podejrzewam, że to co proponujesz pójdzie predzej na odtwarzaczu
    wbudowanym w miarę nowy tv 4k niż na playerze dvd. Nie kojarzę
    playera dvd/br, który wypluł by z siebie coś więcej niż 1920x1080.

    --
    Marek