  • Data: 2009-11-15 08:05:35
    Temat: Re: kupilem dzisiaj statyw
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 Nov., 22:47, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Ameryke odkryles:-))))

    nie ameryke odkrylem

    tylko fakt ze moj taniutki stary statyw lekki funkcjopnuje dokladnie
    tak samo jak ten duzy , ciezki.
    i to ribilem nim zdjecia rowniez 400 mm z wcale nie lekkim aparatem.

    > Tak, tak i ci wszyscy którzy kupili ciezkie statywy to durnie omamieni
    > marketingiem.

    sa luidzie o sklonosciach masochistycznych.

    Szkoda, ze zamiast tego nie zapisali sie na kursy do XXX - on
    > by ich nauczyl korzystania ze statywu.

    life o duperelach nie romawiam - nie ma na to czasu.

    > Tyle, ze przy kacie widzenia jaki daje rybie oko problem drgan ma zupelnie
    > inny wymiar niz pzry dlugich ogniskowych. Drgania, które przy dlugiej
    > ogniskowej psuja w sposób dyskwalifikujacy ostrosc zdjecia przy rybim oku
    > moga byc jeszcze niezauwazalne.

    tak wymaganioa sa innne ale parusekundowy czas naswietlania rowniez
    dla rybiego oka wymaga dokladnego unieruchomienia aparatu na czas
    zdjecia.

    > Takie opinie uzytkowników na liscie sie pojawialy

    sa bledne - absolutnie bledne.przy pierwszymblokowaniu tez tak
    zrobilem.

    sruba blokujaca nie ma kontaktu bezposredniego z kula - za pomoca
    plytki , ktora nie obraca sie w lewo /prawo , czyli zgodnie z obrotem
    sruby .
    to nie jest mozliwe. jest to skutkiem jednoczesnego ruchu prawej
    reki.

    > Nie jestem przekonany - moze kiedys w wolnej chwili poszukam swojej 486 i
    > sam sprawdze. Ale uprzedzam, ze kilka lat jej nie uzywalem i moze troche
    > potrwac zanim ja w swoim balaganie odnajde.

    nie musisz szukac, ja mam pod rea i to sprawdzalemk na poczatku.

    > Cudownie... kadrujesz ptaka na galezi, przelatuje Ci na druga. Przy kulowej
    > jednym ruchem zwalniasz kule, pzrekadrowujesz i znów jednym ruchem
    > zaciskasz. Przy 3D masz do zwolnienia i pózniejszego zacisniecia co najmniej
    > dwa (jesli nie ruszasz poziomu) lub nawet 3 pokretla (czasem kadr nie jest w
    > poziomie, a nachylony w zaleznosci od miejsca i pozycji ptaka). Nadal
    > twierdzisz ze 3D bedzie równie dobra?

    nie mozna wykazac , zer jedna z ych jest lepsza od drugiej zalezy od
    sytuacji.

    dla mnie w 90 % wygodniejsza jest 3D
    dla podanego przykadu paka wystrcza blokada tylko jednej sruby tej
    bliokujacej ruch pionowa.

    w kierunku poziomym aparat pozostaje stabilny ,

    > Owszem, przy wielu 3D problem jest ten sam.

    w dobrych nie.

    > Wszystko zalezy od sytuacji - czasem nie potzreba, czasem potrzeba. A w
    > wiekszosci glowic 3D po zwolnieniu sruby góra/dól tez musisz podtrzymywac
    > aparat, ze by Ci obioektywem w glebe nie zaryl.

    zalezy od glowicy -

    ta sruba najczesciej ma forme dlugiego uchwytu pod dlon . zmieniam
    pozycje aparatu jednoczesnie ja zwalniajac i dociskjac - szalenie
    wygodne i szybkie .

    > Wtedy, kiedy potrzebujesz - faktycznie latwiej. To cecha glowic 3D. Czasami
    > jest zaleta.

    > Filmowanie kamera ma troche inna specyfike niz fotografowanie i wymagania co
    > do glowic sie róznia. Jedna z róznic jest to, ze w przypadku kamer niemal
    > nigdy nie stosujemy obrotu kamery wokól osi optycznej obiektywu - jesli tego
    > nie robimy, faktycznie 2 stopnie swobody wystarczaja.

    kamery filmowe w swojej naturze wymagaja stytwow stabilnych i
    pozwalajacych na szbki ruch kamery takimi sa 3 d ( one moga miec 4
    stopnie swobody dla purystow , ktorzy zacna sie trzepiac ze nie sa 3d
    albo 2 d albo 1 d)

    > Wiekszosc tez wymaga podtrzymania - przy zwolnionym pochylaniu aparatu
    > góra/dól os obrotu jest zdecydowanie ponizej srodka ciezkosci i nawet dobzre
    > wywazony w pozycji poziomej zestaw po pochyleniu staje sie neistabilny.
    > Rozwiazaniems a specjalne glowice w których srodek ciezkosci zestawu pokrywa
    > sie z osia obrotu - np. Wimberley.

    stabilnym bylby uklad , w ktorym aparat wisialby na glowicy . czyli ze
    sruba umieszczona na gorze aparatu , albo aparat w pozycji " do gory
    nogami "

    > Tak przy okazji - skoro juz poruszyles temat statywów do filmowania -
    > zauwaz, jakich ciezkich ci filmowcy uzywaja... Jakos tych polecanych pzrez
    > Ciebie Slików po 100zl nie chca kupowac. Pewnie tez durnie sie na staywach
    > nie znaja?

    sadzisz ze nie uzywalme takich stytwow filnmowych ?
    Sa duze , ciezki e, stabilne , precyzyjne , super wygodne , Sa
    przystosowane dla duzych obciazen.
    raz ze aparat moj tak ciezkio nie jest
    dwa ze ekipa filmowa w terenie to 2 , 3 ludkow .
    matusz wykluczyl ze bedzie nosil moj statyw. jesli sie podejmiesz to
    kupie sobie taki i bede go uzywal na codzien w terenie.

    i juz na koniuec tej 486 uzywam z dwoch powodow:
    1. w trakcie fotografowania nie przestawiam tej glowicy - jest ona
    zablokowana caly czas
    2. jest mala , mniejsza od 3d - w panoramach sferycznych obiektyw
    widzi glowice , sruby itp - z tego powidu zdecydowalem sie wlasnie na
    mala kulista.

    samo wypozioomowanie glowicy panoramicznej za pomoca glowicy kulowej
    jest szybkie ale nie rzeczywiscie super wygodne.
    wygodniej byloby za pomoca 3d , ale odstajace sruby przeszkadzaja na
    zdjeciach.