  • Data: 2009-11-16 11:35:22
    Temat: Re: kupilem dzisiaj statyw
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

    >rownowaga obojetna to cos innego

    Naprawdę? Podtrzymuję swoje twierdzenie, że w opisywanej przeze mnie
    sytuacji aparat będzie pozostawał w stanie równowagi obojetnej.

    >w rownowadze obojetnej znajduje sie kula lezaca na stole

    To prawda. Też będze w stanie równowagi obojetnej.

    >w rownowadze chwiejnej bedzie znajdowal sia aparat fotograficzny jakos
    >tam ustawiony na kuli ze nie spada ( piszesz o zgdnosci srodkow
    >ciezkosci )

    Jakoś tam ustawiony na wierzchu kuli faktycznie albo z niej spadnie, albo
    będzie w stanie równowagi chwiejnej.

    >istnie je tez rownowaga stala . to bedzie np kula zawieszona na nitce.

    Zgadza się.

    >wyrozniamy 3 rodzaje rownowagi
    >
    >- stala
    >- obojetna
    >- chwiejna
    >
    >i nic wiecej nie pomoge
    >zazyj pare tabletek moze one pomoga ;-)

    Ale ja wcale nie potzrebuje pomocy. To ty potrzebujesz pomocy aby zrozumiec
    w stanie jakiej równowagi będzie znajdował się aparat umieszczony na
    statywie tak, że środek ciężkości będzie się pokrywał z osia obrotu. Jeszcze
    raz - łopatologicznie - nie będzie ani NAD ani POD ale będzie się dokładnie
    pokrywał z osią obrotu - inaczej mówiąc - oś obrotu będzie przechodziła
    przez srodek ciężkości. A gdybyś nie mógł sobie wyobrazic jak takie coś w
    praktyce osiągnąć - polecam np. link
    http://www.luminous-landscape.com/reviews/accessorie
    s/wimberley.shtml.

    --