    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: ktoś wie jak to działa ?
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <607d5e71$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <607d8579$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 19 Apr 2021 17:43:37 +0200

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Nie jestem specem od żarówek, ale chyba tak za bardzo nie było wyboru.
    > Szybkość rozkładu jodku wolframu jest silnie zależna od temperatury,
    > przez co zachodzi wolno w "niedowoltowanej" żarówce co niweczy korzyść
    > z dodania jodu.

    Halogeny są tu wątkiem pobocznym, wszystko inne dotyczy "zwyczajnych"
    żarówek. A nawet nie tyle żarówek, co wiary w cuda i teorii spiskowych.

    Ale skloro już trafiło na halogeny, to warto zauważyć znaczące fakty.
    Trzeba było kilkudziesięciu lat, sporej wiedzy teoretycznej i możliwości
    technologicznych, by skonstruować żarówkę o wydłużonym czasie życia
    przy niezmniejszonej (a nawet poprawionej) efektywności. Płaskoziemcy
    wierzą w to, że dało się to zrobić przeszło sto lat temu, a żeby to
    robienie powstrzymać, trzeba aż było zawiązać spisek żarówkowy.

    --
    Jarek