  • Data: 2013-01-22 08:13:50
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-22, M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Określenia "posolić" używa się normalnie, czy tak sobie napisałeś?

    Tego określenia się używa. I prawidłowo to się używa dedykowanej
    biblioteki do haszowania haseł, a nie paprze ręcznie.

    > Ja dodaje losowe znaki w kilku miejscach oryginalnego ciągu, potem
    > jakiś standardowy klucz sha, albo md5, albo nawet jakiś własny.

    Kolejny "insztalator" próbujący uprawiać własną kryptografię. Jaką niby
    wartość kryptograficzną to co robisz ma dodawać?

    > Gdzieś
    > czytałem że md5 został rozpracowany - nie wiem znaczy słowo "rozpracowany",
    > ale tak czy inaczej do hashowania w poważnej kryptografii lepiej nie używać.

    Mój drogi, ty poważnej kryptografii nie widziałeś na oczy, więc się nie
    wypowiadaj. Tobie używać gotowych bibliotek do wysokopoziomowych
    zastosowań, a nie oceniać funkcje skrótu.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot