  • Data: 2013-01-22 10:58:23
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 10:32:08 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > "Jest odporny". Kto to oceniał? Ty? Klient? Mądra głowa, kosztująca
    > pięciokrotność budżetu? Społeczność kryptologów na podstawie publikacji
    > naukowej?
    Nie rozumiem dlaczego tak sie interesujesz systemem stworzonym
    przez kogos kto nie ma przygotowania kryptograficznego. Zdaje sie
    ze Ty jestes ekspertem od kryptografii i zaczales cos o mozliwosciach
    zastosowania MD5 w kryptografii pod warunkiem ze sie wie gdzie
    mozna zastosowac. Mysle ze inni podobne jak i ja chetniej posluchaja
    eksperta.

    > Nadal nie widać dowodu czy uzasadnienia, że kryptosystem (to był
    > w ogóle kryptosystem? bo IMO nie było to jasno powiedziane) został
    > przygotowany prawidłowo.
    Szczegolow publicznie nie zaprezentuje. W moim odczuciu dowod skutecznosci
    jest poprawny. A czy sie nie myle.... coz, zawsze jest taka mozliwosc Ogolnie
    dowod polega na tym, ze uzyskamy w wyniku ataku wszystkie ciagi i kazdy
    ciag jest rownie dobry.

    Abstrahujac od tematu, kiedys rozmaiwalem z kims kto podobnie argumentowal
    jak Ty. Byl po studiach kierunkowych i sam wykladal na uczelniach. Opowiadal
    jakie hasla zlamal, jakie ataki przeprowadzil, itd. Gdy poprosilem go o
    odszyfrowanie wiadomosci zaszyfrowanej prostym algorytmem i krotkim haslem to
    nie dal rady. Wiedzial ze wiadomosc jest kopia jednej wiadomosci na usenecie,
    mial tylko powiedziec ktora to. Algorytm opracowalem jeszcze w szkole sredniej
    kierujac sie tylko i wylacznie intuicja.