  • Data: 2013-01-22 14:08:19
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 stycznia 2013 13:11:54 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > Zwróć uwagę na to, o czym prawie kulturalnie mówił Stachu
    > wczoraj a daniel rzucił linka. Jeśli poza bazą danych o hasłach
    > (hash i 'sól')wycieknie też metoda kodowania (a czemu ma nie
    > wyciec, skoro baza wyciekła, o ile wręcz nie jest jawna) to
    > jesteśmy podatni na atak przez ręczne md5 wszystkich możliwych
    > haseł. Jeśli nie są one zbyt długie, jest to robialne.

    Te podstawy to raczej znam. Nie wiedziałem tylko ze to nazywa
    sie "sól". Ja zastosowałem rozwiązanie w którym właśnie atak przez
    sprawdzenie wszystkich funkcji hash nic nie da, nawet jak wycieknie
    baza z haslami, metoda hashowania i sposób dodawania szumu do haseł.
    Nawet nic nie pomoże jak nieuczciwy pracownik firmy podsłucha całą
    transmisję, albo napisze skrypt i uruchomi go jako root na serwerze.
    Oczywiście są inne sposoby na rozwalenie tego systemu, ale
    wiadomo co trzeba zrobić aby nie dopuścić do tego. Obejście zabezpieczeń
    jest tak trudne, że jest osoba która bierze odpowiedzialność finansową i
    jednocześnie śpi spokojnie. Istnieje też prostszy sposób obejścia
    zabezpieczeń, ale z kolei za ten sposób mój klient przed swoimi klientami
    nie musi ponosić odpowiedzialności.