  • Data: 2013-01-22 10:03:26
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    napisał:

    > *Niektórych*. Tylko trzeba wiedzieć które to. Po twoim poprzednim poście
    > wnioskuję, że nawet nie wiesz, o co chodziło w atakach na MD5 i rodzinę
    > SHA, ani tym bardziej jakie to ma konsekwencje.
    I dobrze wnioskujesz. Szczegolowo nie wiem, dlatego uzylem okreslenia
    "rozpracowano" i to w cudzyslowie. Kiedys czyalem historie atakow
    na MD5, z tego co pamietam, zaczelo sie na testach kolizji, a skonczylo
    na (prawie)analitycznym wzorze. Jesli mozna w krotkim czasie obliczyc
    ciag ktory generuje taka sama wartosc funkcji skrotu, to MD5
    moze miec zastosowania jedynie w jakis testach poprawnosci transmisji, w
    testach uszkodzen danych na nosnikach - wszedzie tam, gdzie nie
    podejrzewamy celwego zlosliwego dzialania osob trzecich.

    > Nie jest to oczywiście złe. Od tego są mądre głowy, które ogłaszają
    > standardy i protokoły kryptograficzne, żeby szeregowy programista nie
    > musiał być jednocześnie kryptologiem.
    Mnie sie zdarzylo tak, ze bylo potrzebne rozwiazanie troche lepsze niz
    standardowe, a na "madra glowe" trzeba byloby wydac 5 razy wiecej niz
    budzet calego projektu. Wymyslilem wiec sam w moze dwa dni. I wiem, ze
    nawet jak ktos ukradnie hasla i nawet brutforcem sprawdzi wszystkie
    ciagi, to sie do systemu nie wlamie. Musialby zrobic jeszcze cos.

    > Tylko że ty próbujesz jeszcze wysuwać jakieś twierdzenia o funkcjach
    > skrótu dla haseł, mimo braku najmniejszego przygotowania do tego.
    Jedyne czego probowalem, to sprowokowac ludzi do dalszej rozmowy.

    > Pewnie że nic. Szkolony z tego byłem przez pół okresu studiów (w moim
    > pierwszym podejściu) przez ludzi pracujących w tym obszarze. Pewnie że
    > nic nie widziałem.
    Najechales na mnie po tym, jak wypowiedzialem sie ze MD5 nie jest
    dobra funkcja skrotu do zastosowan kryptograficznych. Mozna to
    odebrac tak, jakbys uwazal ja za dobra. Jesli chcesz sie pochwalic
    swoja wiedza na ten temat, to mozna to zrobic, bez uciekania sie do
    dziwnych metod. Z tego co piszesz o swojej wiedzy, kazdy na pewno
    przeczyta z zaciekawieniem.