  • Data: 2013-01-22 14:44:16
    Temat: Re: kodowanie haseł
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-22 14:08, M.M. pisze:

    > Te podstawy to raczej znam. Nie wiedziałem tylko ze to nazywa
    > sie "sól". Ja zastosowałem rozwiązanie w którym właśnie atak przez
    > sprawdzenie wszystkich funkcji hash nic nie da, nawet jak wycieknie
    > baza z haslami, metoda hashowania i sposób dodawania szumu do haseł.

    Dlaczego nic nie da.

    hash = H (haslo, salt).

    Znam H, znam salt (wszytkie liczby losowe dodane w procedurze),
    znam hash.

    Jeśli H liczy się _szybko_, to podstawiam rozsądne hasła
    (niezbyt długie alfanumeryczne + pare znaczków jak "_")
    i po niedługim czasie mam dopasowanie.

    Pytanie było o ten typ ataku. Jak sobie z nim poradzileś
    inaczej niż skomplikowaną (wymagającą długich obliczeń) H?

    > jednocześnie śpi spokojnie. Istnieje też prostszy sposób obejścia
    > zabezpieczeń, ale z kolei za ten sposób mój klient przed swoimi klientami
    > nie musi ponosić odpowiedzialności.

    Brzmi to jak spora fuszerka:(

    pzdr
    bartekltg