eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjazda bez paska alternatora › Re: jazda bez paska alternatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jazda bez paska alternatora
    Date: Tue, 23 Feb 2010 18:30:19 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <hm139n$pcp$1@inews.gazeta.pl>
    References: <hm11ti$e7s$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85.128.7.38
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1266946167 26009 85.128.7.38 (23 Feb 2010 17:29:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Feb 2010 17:29:27 +0000 (UTC)
    X-User: ziwk
    X-Antivirus: avast! (VPS 100223-1, 2010-02-23), Outbound message
    In-Reply-To: <hm11ti$e7s$1@news.onet.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.8) Gecko/20100216
    Thunderbird/3.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2258202
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-02-23 18:05, P pisze:
    > Witam
    > Czy podjechanie do warsztatu - jakie? pó? kilometra - bez paska
    > alternatora - jest dopuszczalne? Pek?, a nie wiem, czy sam jestem w stanie
    > go wymieniae, w citroenie saxo.
    >
    Można bez problemu.
    TO nie Warszawa z pompa wody napędzaną pakiem.
    Silniki zarówno benzynowe TU jak i Diesla TUD mają pompę wody napędzaną
    od paska rozrządu.
    Jedyne niebezpieczeństwa:
    - szczątki paska mogły wpaść/zostać wciągnięte "po rolce" w obudowę
    paska rozrządu i tylko czają się tam aby "narozrabiać"
    - pasek poza alternatorem napędza jeszcze pompę wspomagania kierownicy
    (o ile jest) - będzie ciężko się nią kręciło.
    - o niedziałającej sprężarce klimatyzacji nie wspominam - bo jeszcze nie
    lato :).

    Wymiana nie powinna być trudna szczególnie jeśli auto nie ma
    wspomagania: Należy poluzować nakrętkę blokującą i cofnąć alternator w
    stronę bloku silnika kręcąc śrubą naciągu paska. następnie nałożyć pasek
    na rolki i kręcąc śrubą naciągu naciągnąć go.

    Po przejechaniu ok 1000km sprawdzić naciąg i jeśli trzeba wyregulować.

    W razie problemów lub pytań pisz na priva.
    --
    Wojciech Smagowicz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: