eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki automat do miasta? › Re: jaki automat do miasta?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 08 Jun 2014 09:31:11 +0200
    From: Trybun <I...@j...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.5.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jaki automat do miasta?
    References: <lkvado$mcc$1@speranza.aioe.org>
    <5374c275$0$2241$65785112@news.neostrada.pl> <ll50am$hh$1@dont-email.me>
    <53760ef2$0$2154$65785112@news.neostrada.pl> <ll5l3g$n8t$1@dont-email.me>
    <537856cc$0$2370$65785112@news.neostrada.pl> <llb1ac$fde$1@dont-email.me>
    <537b8ead$0$2371$65785112@news.neostrada.pl> <llg3uc$n29$1@dont-email.me>
    <5380c645$0$2362$65785112@news.neostrada.pl> <llqp5t$lsr$1@dont-email.me>
    <538c7e52$0$2366$65785112@news.neostrada.pl> <lmkes2$cqs$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <lmkes2$cqs$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 106
    Message-ID: <5394112f$0$2162$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: user-31-174-173-246.play-internet.pl
    X-Trace: 1402212657 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2162 31.174.173.246:1260
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6360
    X-Received-Body-CRC: 3558360465
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2535060
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-06-03 14:25, Pszemol pisze:
    >
    >> Przy wyprzedzaniu z prędkością 60-80 km/ i po zredukowaniu na
    >> czwórkę/trójkę czwórką normalny/sprawny automat z silnikiem 1.8
    >> "pali asfalt"?=-O
    >
    > Wybacz, ale żaden automat nie będzie zarzynał silnika na 5000 obrotów
    > - no chyba, że mu się sprzęgło będzie ślizgało.

    Nie bardzo rozumiem, Przecież każdy automat z porządnym silnikiem da się
    podciągnąć na 3-4-5tce do 5000 obrotów, i więcej. Wystarczy wdusić "gaz
    do dechy" i tak trzymać.

    >
    >> Dodam jeszcze że to auto brat użytkuje już jakieś 8-9 lat, i od
    >> samego początku zachowywało się tak samo. A skrzynka zmienia biegi
    >> płynnie,.
    >> A więc trudno mówić w jej wypadki o jakimś jej niedomaganiu.
    >
    > Bardzo łatwo mówić. Uwalone sprzęgło hydrokinetyczne w automacie
    > nie skutkuje trudnością zmiany biegów, jak w ręcznej skrzyni...
    > Uwalone sprzęgło hydrokinetyczne, ślizgające się, powoduje właśnie
    > że auto traci olbrzymie ilości mocy bo silnik rypie na 5000 obrotach
    > a auto zamiast palić asfalt pod kołami ledwie się toczy 60km/h
    > i przyspiesza jak polonez z teściową na siedzeniu pasażera... :-))
    >
    > Kiedyś kupowałem nissana dla siebie. Dziewczyna która go sprzedawała
    > (Polka w Chicago, całkiem miła zresztą) mówiła otwarcie, że auto już
    > stare i się "na autostrady nie nadaje"... Nie wierzyłem za bardzo, bo sam
    > miałem auto z większym przebiegiem niż ten jej nissan, poszedłem jednak
    > na jazdę próbną, siedliśmy we dwójkę plus ona-właścicielka i w drogę.
    > Auto właśnie tak się zachowywało jak opisujesz: muliste jak duży fiat,
    > obroty silnika niewspółmiernie wysokie do prędkości i obciążenia
    > i maksymalna prędkość do osiągnięcia około 40-50mph (60-80km/h).
    > To co ona po laicku nazwała sobie "nie nadaje się na autostradę" było
    > po prostu zrypaną skrzynią automatyczną - no ale jak ktoś jeździ
    > japończykiem 100 tysięcy mil i mu nie wymienia oleju w skrzyni to
    > potem są takie kwiatki...

    Tu faktycznie musiało być coś nie tak ze skrzynką - choćby z tą
    prędkością. Passat brata bez problemu jechał 180km/h, tyle przynajmniej
    ja nim jechałem, a w rzeczywistości mógł wyciągnąć więcej.

    >
    >> Poważne zarzuty wystawiasz mojej opinii. Wobec tego Ty sam napisz
    >> swoje wrażenia z jazdy samochodami z silniczkami od kosiarki
    >> sprzężonymi z automatem, o ile oczywiście nie bawisz się tylko w
    >> teoretyka.
    >
    > Passat to silne i mocne auto w porównaniu do np. nissana sentra,
    > albo mazdy 323 - oba auta bardzo sprawnie i "normalnie" się obsługuje
    > mimo skrzyni automatycznej.

    Zadziwiające rzeczy prawisz. Różnicowałeś - podobny silnik w podobnej
    klasie auta - automat-manual, skoro piszesz o "normalnej obsłudze"?

    >
    >> Wiesz do niedawna byłem kompletnym laikiem w sprawach "ręcznych"
    >> skrzyń biegów. Jednak od jakiegoś czasu jeżdżę takimi autami, i muszę
    >> Ci powiedzieć że skrzynia skrzyni nie równa. W takiej np. Vectrze
    >> wręcz nie wyobrażam sobie jazdy z włączonym szystym biegiem. Na 5tce
    >> i przy 100km/h miała 2200obrotów,
    >
    > To całkiem sporo miała obrotów. Przy stałej prędkości może mieć dużo
    > mniej.
    > Ile obrotów będzie mieć na 6-tym biegu? 1700? Wystarczy aby silnik się
    > nie
    > ksztusił i płynnie dodawał tyle tylko mocy aby nie tracił szybkości
    > toczenia się.

    Tu o zaletach by się musiał wypowiedzieć ktoś kto jeździ z 6biegową
    skrzynką. Ja uważam że pięć biegów w zupełności wystarczy gdy
    przełożenia pozwalają na na jazdę na 5ce przy 100km/ z 2200-2400 na
    obrotomierzu.

    >
    > Jak pojeździsz automatami to przyzwyczaisz się do niższych obrotów na
    > jakich automat utrzymuje silnik podczas jazdy i będziesz podświadomie
    > takie niskie obroty uważał za normalne jak się przesiądziesz na manuale.
    > Ja na codzień w Stanach jeżdzę dwoma autami z automatem - jak przyjeżdzam
    > do Polski i jeżdzę manualnymi skrzyniami to właśnie mam takie
    > doświadczenia.

    Wręcz z niedowierzaniem czytam czasem pytania kierowców z jakimi
    obrotami należy jeździć. Przecież takie rzeczy się czuje, no
    przynajmniej ja czuję, kiedy silnik zaczyna się dławić, bądź jest piłowany.

    >
    >> W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce, przy 100 km/h=
    >> 2400obrotów, tak że szósty bieg jest czymś zupełnie zbędnym,
    >
    > Nie jest zbędnym. 24000 obrotów to BARDZO DUŻO!
    > Niepotrzebne jest tyle obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości.

    Powiedz że żartujesz..?

    >
    >> natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy prędkości
    >> 100km/h na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś absolutnie
    >> koniecznym.
    >
    > Słuchaj, 3200 obrotów to ja mam przy wyprzedzaniu :-)))))

    Nie ważne czy w wyprzedzaniu czy w spokojnej jeździe, przy prędkości
    100km/h i na piątce obroty są takie same.. :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: