-
Data: 2014-06-03 14:25:32
Temat: Re: jaki automat do miasta?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Trybun" <I...@j...com> wrote in message
news:538c7e52$0$2366$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2014-05-24 20:42, Pszemol pisze:
>> "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
>> news:5380c645$0$2362$65785112@news.neostrada.pl...
>>> Akurat nie porównuje Passata do Mustanga, ale do mojego przedostatniego
>>> auta którym jeździłem - Vectry (nie jestem całkowicie pewny, ale chyba
>>> miała 90 koni). Gdybym do takiego momentu podnosił obroty jak w tym mule
>>> gdy chciałem kogoś szybko wyprzedzić to normalnie asfalt by się chyba
>>> palił. A w tym czasie Passat z 5000 obrotów przyspiesza jak ta mucha w
>>> smole.
>>
>> Z tego opisu wnioskuję, że miałeś po prostu do czynienia z passetem
>> z zajechaną na śmierć skrzynią automatyczną. To co opisujesz to dosyć
>> klasyczny przypadek ślizgania się sprzęgła hydrokinetycznego...
>> Ten pasat przy 5000 obrotów również z automatem paliłby asfalt!
>
> Przy wyprzedzaniu z prędkością 60-80 km/ i po zredukowaniu na
> czwórkę/trójkę czwórką normalny/sprawny automat z silnikiem 1.8
> "pali asfalt"?=-O
Wybacz, ale żaden automat nie będzie zarzynał silnika na 5000 obrotów
- no chyba, że mu się sprzęgło będzie ślizgało.
> Dodam jeszcze że to auto brat użytkuje już jakieś 8-9 lat, i od samego
> początku zachowywało się tak samo. A skrzynka zmienia biegi płynnie,.
> A więc trudno mówić w jej wypadki o jakimś jej niedomaganiu.
Bardzo łatwo mówić. Uwalone sprzęgło hydrokinetyczne w automacie
nie skutkuje trudnością zmiany biegów, jak w ręcznej skrzyni...
Uwalone sprzęgło hydrokinetyczne, ślizgające się, powoduje właśnie
że auto traci olbrzymie ilości mocy bo silnik rypie na 5000 obrotach
a auto zamiast palić asfalt pod kołami ledwie się toczy 60km/h
i przyspiesza jak polonez z teściową na siedzeniu pasażera... :-))
Kiedyś kupowałem nissana dla siebie. Dziewczyna która go sprzedawała
(Polka w Chicago, całkiem miła zresztą) mówiła otwarcie, że auto już
stare i się "na autostrady nie nadaje"... Nie wierzyłem za bardzo, bo sam
miałem auto z większym przebiegiem niż ten jej nissan, poszedłem jednak
na jazdę próbną, siedliśmy we dwójkę plus ona-właścicielka i w drogę.
Auto właśnie tak się zachowywało jak opisujesz: muliste jak duży fiat,
obroty silnika niewspółmiernie wysokie do prędkości i obciążenia
i maksymalna prędkość do osiągnięcia około 40-50mph (60-80km/h).
To co ona po laicku nazwała sobie "nie nadaje się na autostradę" było
po prostu zrypaną skrzynią automatyczną - no ale jak ktoś jeździ
japończykiem 100 tysięcy mil i mu nie wymienia oleju w skrzyni to
potem są takie kwiatki...
> Poważne zarzuty wystawiasz mojej opinii. Wobec tego Ty sam napisz swoje
> wrażenia z jazdy samochodami z silniczkami od kosiarki sprzężonymi z
> automatem, o ile oczywiście nie bawisz się tylko w teoretyka.
Passat to silne i mocne auto w porównaniu do np. nissana sentra,
albo mazdy 323 - oba auta bardzo sprawnie i "normalnie" się obsługuje
mimo skrzyni automatycznej.
> Wiesz do niedawna byłem kompletnym laikiem w sprawach "ręcznych"
> skrzyń biegów. Jednak od jakiegoś czasu jeżdżę takimi autami, i muszę Ci
> powiedzieć że skrzynia skrzyni nie równa. W takiej np. Vectrze wręcz nie
> wyobrażam sobie jazdy z włączonym szystym biegiem. Na 5tce i przy 100km/h
> miała 2200obrotów,
To całkiem sporo miała obrotów. Przy stałej prędkości może mieć dużo mniej.
Ile obrotów będzie mieć na 6-tym biegu? 1700? Wystarczy aby silnik się nie
ksztusił i płynnie dodawał tyle tylko mocy aby nie tracił szybkości toczenia
się.
Jak pojeździsz automatami to przyzwyczaisz się do niższych obrotów na
jakich automat utrzymuje silnik podczas jazdy i będziesz podświadomie
takie niskie obroty uważał za normalne jak się przesiądziesz na manuale.
Ja na codzień w Stanach jeżdzę dwoma autami z automatem - jak przyjeżdzam
do Polski i jeżdzę manualnymi skrzyniami to właśnie mam takie doświadczenia.
> W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce, przy 100 km/h= 2400obrotów,
> tak że szósty bieg jest czymś zupełnie zbędnym,
Nie jest zbędnym. 24000 obrotów to BARDZO DUŻO!
Niepotrzebne jest tyle obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości.
> natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy prędkości 100km/h
> na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś absolutnie koniecznym.
Słuchaj, 3200 obrotów to ja mam przy wyprzedzaniu :-)))))
Następne wpisy z tego wątku
- 08.06.14 09:31 Trybun
- 08.06.14 09:31 Trybun
- 08.06.14 09:48 Maciek
- 10.06.14 04:25 Pszemol
- 10.06.14 04:28 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Renault Symbioz
- OZE dały Polsce więcej prądu niż elektrownie węglowe
- Kto potrafi sprawdzić aku BMW 48V 10Ah Li-Ion do mini hybrydy, czy sprawny ?
- Wakacyjna promocja dla użytkowników samochodów ...
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Zasilanie elektryków w Polsce
- BMW
- Re: Recykling akumulatorów
- Re: Zatonął kolejny statek wiozący 800 palnych elektryków
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Gdzie kupowac aku?
- 5w30 zamiast 0w30
- Klima i samodzielne uzupełnienie
- 6,756,000 car crashes in the United States in 2019 with 36,096 fatalities.
Najnowsze wątki
- 2025-07-03 Trybik
- 2025-07-04 Renault Symbioz
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-07-04 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-07-04 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-07-04 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-07-04 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-04 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-07-04 Zakrzewo => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-04 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-04 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-04 Warszawa => Technique IT - Hardware Configuration and Support <=
- 2025-07-04 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=