eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaki automat do miasta?Re: jaki automat do miasta?
  • Data: 2014-06-10 04:25:35
    Temat: Re: jaki automat do miasta?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message
    news:5394112f$0$2162$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Wybacz, ale żaden automat nie będzie zarzynał silnika na 5000 obrotów
    >> - no chyba, że mu się sprzęgło będzie ślizgało.
    >
    > Nie bardzo rozumiem, Przecież każdy automat z porządnym silnikiem da się
    > podciągnąć na 3-4-5tce do 5000 obrotów, i więcej. Wystarczy wdusić "gaz do
    > dechy" i tak trzymać.

    Jasne, tylko że momentalnie wtedy przekraczasz limity prędkości :-)

    >> Passat to silne i mocne auto w porównaniu do np. nissana sentra,
    >> albo mazdy 323 - oba auta bardzo sprawnie i "normalnie" się obsługuje
    >> mimo skrzyni automatycznej.
    >
    > Zadziwiające rzeczy prawisz. Różnicowałeś - podobny silnik w podobnej
    > klasie auta - automat-manual, skoro piszesz o "normalnej obsłudze"?

    Normalna obsługa to jest taka, gdzie auto się zachowuje tak jak się
    spodzieważ że się będzie zachowywało - jak naciśniesz pedał gazu
    to będzie przyspieszało a nie wchodziło w obroty bez przyspieszania,
    że będzie automat zmieniał biegi wtedy kiedy to ma sens, nie będzie
    uczucia że coś się ślizga itp, itd...

    >> Jak pojeździsz automatami to przyzwyczaisz się do niższych obrotów na
    >> jakich automat utrzymuje silnik podczas jazdy i będziesz podświadomie
    >> takie niskie obroty uważał za normalne jak się przesiądziesz na manuale.
    >> Ja na codzień w Stanach jeżdzę dwoma autami z automatem - jak
    >> przyjeżdzam do Polski i jeżdzę manualnymi skrzyniami to właśnie mam
    >> takie doświadczenia.
    >
    > Wręcz z niedowierzaniem czytam czasem pytania kierowców z jakimi obrotami
    > należy jeździć. Przecież takie rzeczy się czuje, no przynajmniej ja czuję,
    > kiedy silnik zaczyna się dławić, bądź jest piłowany.

    Problem z tym, że człowiek łatwo się przyzwyczaja do złych obrotów
    i sądzi, że "taki hałas z silnika jest normalny" gdy według mnie np.
    ktoś zarzyna silnik na 2 biegu jadąc 40km/h - chodzi o normalne
    okoliczności, a nie np. uciekanie przed pościgiem czy wyścigi gdzie
    zależy Ci na maksymalnych przyspieszeniach a nie ekonomice jazdy :-)

    >>> W miom aktualnym aucie - Matrix TD na piątce, przy 100 km/h=
    >>> 2400obrotów, tak że szósty bieg jest czymś zupełnie zbędnym,
    >>
    >> Nie jest zbędnym. 24000 obrotów to BARDZO DUŻO!
    >> Niepotrzebne jest tyle obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości.
    >
    > Powiedz że żartujesz..?

    Nie, nie żartuję... Mówimy o jeździe po mieście... Staram się przy
    jednolitej prędkości (gdzie nie jedziesz pod górkę ani nie przyspieszasz)
    trzymać obroty ciut wyższe niż obroty na biegu jałowym...

    >>> natomiast w Chevrolecie drugiego brata 3200 obrotów przy prędkości
    >>> 100km/h na załączonej 5ce, szóstka wydaje się być czymś absolutnie
    >>> koniecznym.
    >>
    >> Słuchaj, 3200 obrotów to ja mam przy wyprzedzaniu :-)))))
    >
    > Nie ważne czy w wyprzedzaniu czy w spokojnej jeździe, przy prędkości
    > 100km/h i na piątce obroty są takie same.. :-)

    No nie bardzo, bo na piątce nie wyprzedzasz i te 3200 obrotów będzie na
    4 lub 3. Poza tym - te 100k/h to wnioskuję że przestałeś mówić o jeździe po
    mieście i zaczynasz mylić temat z jazdą i wyprzedzaniem na autostradzie...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: