  • Data: 2011-06-07 12:49:06
    Temat: Re: jakas nowa technologia nastepnych 10 lat?
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-07 14:34, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > No dobra... arsenek galu...
    > Dajmy na bramke okolo 1000 (roznych) atomów.
    > Czyli rozmiar bramki okolo 10^-9.
    [...]

    Nie załapałeś dowcipu 8-) Arsenek galu wiele lat był uznawany za
    materiał przyszłości, bo dawało się na nim łatwiej zrobić tranzystor
    na naprawdę wysokie częstotliwości (przetworniki w antenach
    satelitarnych, czyli rząd 10GHz, a można i dalej w mikrofale iść). No
    to jakie procesory by z tego były! Ale jakoś procesory do tej pory
    robią w krzemie - parę innych cech przeważyło. Oczywiście - układy
    mikrofalowe, część LEDów itp. bez niego się nie obędzie.

    Z obiektowymi systemami plików jest podobnie - od lat przebąkuje się,
    że to przyszłość. A koncepcje rodem z Uniksa z lat 70 i tak mają się
    dobrze. Z bazami obiektowymi jest nieco lepiej, choć i tu relacyjne
    w praktyce rządzą. Podobnie - obiektowe rozwiązania bywają w pewnych
    zastosowaniach lepsze, ale zazwyczaj taniej wychodzi "wiodąca
    technologia", nawet jeśli trzeba się nieco nagimnastykować.

    > Takich procesorkow w decymetrze szesciennym
    > materii da sie upakowac chyba 10^12 sztuk -
    > calkiem niezle zrownoleglenie :D

    No i właśnie w GaAs się nie da raczej tak upakować 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net