  • Data: 2011-06-16 13:34:52
    Temat: Re: jakas nowa technologia nastepnych 10 lat?
    Od: darekm <d...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-25 22:29, f...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > czy ktos z grupowiczow moglby pokusic sie o wymienienie jakiejs
    > technologii ktora byc moze przyjelaby sie i odmienila swiat domowych
    > komputerow w ciagu nastepnych 10 lat? mozna spodziewac sie czegos
    > takiego?

    Trochę późno ale dodam swoje 3 grosze

    Największą zmianą w komputerach domowych będzie nie zwiększenie ich mocy
    obliczeniowej (rdzenie, pamięć storage) tylko znaczące zwiększenie ich
    liczby. Poza podstawowym komputerem stacjonarnym (czy też laptopem)
    pojawiły się netbooki i tablety. Dlaczego : bo są poręczniejsze. Do tego
    należy dodać smartfony, które oprócz tego że mogą skutecznie udawać
    komputer (mając działającą przeglądarkę można zrobić mniej więcej to
    samo co na komputerze) mogą być zawsze z nami (są bardziej osobiste) i
    tym samym wiedzą gdzie jesteśmy (GPS). Do tego telewizor, w którym nie
    rozróżnimy czy oglądany film pochodzi z kabla, sat czy internetu.
    Zacierać się też będzie granica pomiędzy filmem (X muza), telewizją (XI
    muza) a grą komputerową (wg mnie XII muza).

    To dzisiaj, a jutro komputery będą jeszcze bardziej powszechne:
    w kuchni - komputer w lodówce robiący autonomicznie zakupy
    w przedpokoju - komputer w drzwiach wejściowych robiący za strażnika
    (potrafi wpuścić psa ze spaceru)
    w łazience - komputer monitorujący kondycję zdrowotną (waga, wyraz
    twarzy, morfologia,.. )
    - w salonie oprócz telewizora można mieć monitor udający akwarium z rybkami
    w pokoju - robot sprzątający

    w kotłowni - monitorowanie klimatyzacji z uwzględnieniem planów wakacyjnych

    To tak na początek, rzeczywistość jak zwykle przekroczy wyobrażenia i
    znajdzie wielokrotnie więcej zastosowań. W szczególności dotyczy to
    działów zdrowie i rozrywka, najmniej automatyzacja czynności
    (sprzątanie, kupowanie itp.)

    Jednym z problemów do rozwiązania jest sieć. Bo to co obecnie mamy
    (Wifi, GSM) jest tylko teoretycznie mobilne. Ostatnio widziałem
    prezentację z prac nad łącznością w wojsku (nie naszym). Chodziło o
    zapewnienie komunikacji pomiędzy jednostkami (wszystkie rodzaje: od
    komunikatora tekstowego, fonia, video, dostęp do intra i internetu)
    wykorzystując aktualnie dostępne nośniki (dostęp do sieci komórkowej,
    bezpośrednia widoczność jednostek itp). Okazało się że to tego słabo są
    przygotowane nawet protokoły, nie mówiąc o ich implementacji i
    rzeczywistych urządzeniach.

    Dlaczego to może być ważne. Np inteligenty dom może wezwać pomoc bo
    "zniknęliśmy", a tak naprawdę zeszliśmy do piwnicy.

    --
    Darek