  • 1. Data: 2009-12-23 11:30:04
    Temat: głupia reklama Sony
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    ostatnio często słyszę reklamę sony alfa550, ze polowanie żaby 1/100s
    machnięcie skrzydłami wazki 1/1000s (czy jakoś takoś ) i informacja ze
    zobaczysz to dzięki alfie fotografującej z szybkością 7klatek/s czyli 1/7s
    czyli 2-2 rzędy wielkości mniej niz obserwowane zjawiska nawet oko widzi z
    częstotliwością 25kl/s.

    kto produkuje takie reklamy!!!

    tak OT to obserwuję straszne niedouczenie w wielu dziedzinach wśród ludzi
    opowiadających o różnych zjawiskach.

  • 2. Data: 2009-12-23 11:35:17
    Temat: Re: głupia reklama Sony
    Od: John Smith <u...@e...net>

    TheGuru napisał(a):
    > tak OT to obserwuje straszne niedouczenie w wielu dziedzinach w?ród ludzi
    > opowiadaj?cych o ró?nych zjawiskach.

    Ja w tym upatruję raczej szans (dla siebie) niż zagrożeń. :-)

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-12-23 12:29:10
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TheGuru:

    > kto produkuje takie reklamy!!!

    Nie kto, tylko dla kogo.

    Dla targetu Sony.

  • 4. Data: 2009-12-23 15:09:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    TheGuru wrote:
> [...]
    > zobaczysz to dzięki alfie fotografującej z szybkością 7klatek/s czyli
    > 1/7s czyli 2-2 rzędy wielkości mniej niz obserwowane zjawiska nawet oko

    Jesli powiesz gawiedzi, ze min. czas naswietlania wynosi 1/4000 sek. (czy
    iles tam, mniejsza z tym), to malo kto zrozumie o co chodzi, ba -
    naswietlanie moze sie wrecz zle kojarzyc (chocby ze szpitalem). A tak...
    masz 7 klatek na sekunde, kazdy wie o co chodzi, wyobraznia pracuje,
    klient biegnie do sklepu.

    Swoja droga ciekawe, ze zaden z producentow nie poszedl w slady Casio z
    jego ultraszybkostrzelnymi kompaktami. Przeciez to byl maly przelom,
    jedynie cena zniecheca.

    --
    KILu

  • 5. Data: 2009-12-23 21:22:30
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    TheGuru wrote:
> [...]
    >
    > kto produkuje takie reklamy!!!
    >
    > tak OT to obserwuję straszne niedouczenie w wielu dziedzinach wśród ludzi

    Sony bywa wyjątkowo natarczywe z swoimi reklamami. Szczególnie jeśli
    popatrzysz na jakieś discovery czy podobny kanał. Niestety takie prawidła
    marketingu. Dobrze, że nie mam TV bo by mnie chyba trafiło, wystarczy mi
    zresztą dawka którą zażywam np na świętach u rodziny.

    Tak przy okazji reklam - sony swego czasu miało dwie śliczne reklamy nowej
    A200, gdzie pani miała kita i 50/1.4. Nie ważne było, że kitem osiągała
    przysłony typu f/2, a po założeniu 50/1.4 miała zooma, ważne że reklama
    wyglądała ślicznie. Fachowcy się oczywiście by uśmiali, ale niestety
    produkcją reklamówek nie zawsze zajmują się kompetentni ludzie.

    Sony za to potrafi zrobić naprawdę świetne reklamy. Przykład to foam city
    gdzie poskładali reklamę z materiałów od amatorów kąpiących się w pianie,
    którym rozdali sprzęt. A oczywiście reklama sama w sobie śmieszna i
    sympatyczna. Dalej jak puszczali ciężarówkę kuleczek z górki, albo jeszcze
    jak detonowali farby w blokowisku. Te reklamówki to wręcz dzieła sztuki,
    ale wątpię by takie coś zrobiono u nas w kraju. U nas sobie obrali taktykę
    ilościową widocznie.

    d.

  • 6. Data: 2009-12-23 22:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Dec 2009, KILu wrote:

    > Swoja droga ciekawe, ze zaden z producentow nie poszedl w slady Casio z
    > jego ultraszybkostrzelnymi kompaktami. Przeciez to byl maly przelom,
    > jedynie cena zniecheca.

    Może ta cena ma uzasadnienie w kosztach produkcji, a z tego już
    wynika teza do pytania?
    Ciekawe czy te 60fps na full-res jest wielo- (i *ilu*) kanałowe
    na przykład :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-12-24 11:46:00
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Może ta cena ma uzasadnienie w kosztach produkcji, a z tego już
    > wynika teza do pytania?

    A to z pewnoscia. Patrzac w ten sposob, ten aparat powinien kosztowac 3x
    wiecej, bo siedzi w nim nietypowa matryca i rozwiazania stworzone
    specjalnie na taka okazje. I tu docieramy do sedna - takie urzadzenia,
    oferujace bardzo nietypowa, przydatna w specyficznych zastosowaniach
    funkcje to z reguly sprzet profesjonalny (i oczywiscie o rzad wielkosci
    drozszy), tymczasem ten Casio przeznaczony jest na rynek masowy - a tu
    rzadko obecnosc jednej, nietypowej funkcji przeklada sie na znaczacy
    wzrost popularnosci i sprzedaz. Podobny prolem dotyczy Leiki, Ricohow,
    Sigmy DP...

    --
    KILu

  • 8. Data: 2009-12-24 12:05:22
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    Tak przy okazji.. Po co apalat "klapie" lustrem przy zdjeciach
    seryjnych? Przeciez jak to lustro tak lata w gore i w dol to i tak w tym
    czasie za wiele w wizjerze nie widac. W zeszym tysiacleciu w tym zasie
    nastepowal przesuw filmu ale teraz? Po co? Czy nie bylby sensowny
    (cichszy, moze szybszy?) tryb w ktorym lustro podnosi sie, nastepuje
    seria zdjec i dopiero potem opada?

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 9. Data: 2009-12-24 12:32:41
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-24 13:05:22 +0100, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> said:

    > Tak przy okazji.. Po co apalat "klapie" lustrem przy zdjeciach
    > seryjnych? Przeciez jak to lustro tak lata w gore i w dol to i tak w
    > tym czasie za wiele w wizjerze nie widac.
    Witać. A jak sekwencja naświetlań ma być dłuższa to bez tego g... byś zrobił.
    > W zeszym tysiacleciu w tym zasie nastepowal przesuw filmu
    Przesuw filmu następował po zamknięciu migawki i lustro nic tu do
    rzeczy nie miało.

    > ale teraz? Po co? Czy nie bylby sensowny (cichszy, moze szybszy?)
    Aparaty z pół przepuszczalnym lustrem, czyli nic nie kłapie.
    > tryb w ktorym lustro podnosi sie, nastepuje seria zdjec i dopiero potem opada?
    Dwie sekundy to dużo. Sporo się w kadrze może zmienić.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-24 12:42:59
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Witać. A jak sekwencja naświetlań ma być dłuższa to bez tego g... byś
    > zrobił.

    Jak robie sekundowa serie to bez podgladu bym sie obyl, nie zawsze
    potrzebne jest sledzenie obiektu. Mysle ze taka OPCJA 'cicha seria'
    moglaby byc cenna.

    > Przesuw filmu następował po zamknięciu migawki i lustro nic tu do rzeczy
    > nie miało.

    Ale zamkniecie i ponowne otwarcie migawki trwa chyba krocej niz
    podniesienie i opuszczenie lustra. Jesli lustrzanki robia 6 klatek na
    sekunde (a nie np. 16) to przypuszczalem ze to lustro jest
    najwolniejszym ogniwem. Ewentualnie elektronika.

    > Aparaty z pół przepuszczalnym lustrem, czyli nic nie kłapie.

    Tak, ale takie aparaty to margines rynku. Zreszta, kojarze same starocie
    jak analogowe Canony czy dawne Olympusy.

    > Dwie sekundy to dużo. Sporo się w kadrze może zmienić.

    Moze. Ale nie musi.
    Dlatego rozpatruje to jako opcje.
    Na podobnej zasadzie jak sa 2 tryby zdjec seryjnych 3 albo 6 kl/s.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl