  • 11. Data: 2009-12-24 13:00:37
    Temat: Re: głupia reklama Sony
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Dwie sekundy to dużo. Sporo się w kadrze może zmienić.

    Szybka, cicha seria brakcetingowa; 3 zdjecia w 0,3 sek.
    Konkretny przyklad uzytecznosci tego pomyslu.
    Mysle, ze nietrudny do zrobienia a lepszy niz wykrywanie usmiechu.

    Hej, panowie z Nikona i Canona, czytacie tutaj swiateczne zyczenia?

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 12. Data: 2009-12-24 13:52:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-24 14:00:37 +0100, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> said:

    > Szybka, cicha seria brakcetingowa; 3 zdjecia w 0,3 sek.
    > Konkretny przyklad uzytecznosci tego pomyslu.
    > Mysle, ze nietrudny do zrobienia a lepszy niz wykrywanie usmiechu.
    Zgadza się. Tyle, że ruch lustra jest mechanicznie spięty z naciągiem
    migawki. A w obecnych czasach wszystko co mechaniczne bardzo się
    upraszcza.

    > Hej, panowie z Nikona i Canona, czytacie tutaj swiateczne zyczenia?
    Wątpię. Oni raczej czytają tylko własne życzenia.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-12-24 13:55:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-24 13:42:59 +0100, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> said:

    > Ale zamkniecie i ponowne otwarcie migawki trwa chyba krocej niz
    > podniesienie i opuszczenie lustra. Jesli lustrzanki robia 6 klatek na
    > sekunde (a nie np. 16) to przypuszczalem ze to lustro jest
    > najwolniejszym ogniwem. Ewentualnie elektronika.

    Zgadza się. W tych starociach, w których było użyte lustro
    półprzepuszczalne film można było skończyć w 3 sekundy.
    Trochę za bardzo uprościłem. Lustro o tyle ma z tym związek, że
    nierozerwalnie związane jest mechanicznie z pracą migawki.
    Poza tym, chyba fotografowanie w trybie LV daje Ci to czego potrzebujesz.

  • 14. Data: 2009-12-24 18:17:56
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldemarrr pisze:
    > Tak przy okazji.. Po co apalat "klapie" lustrem przy zdjeciach
    > seryjnych? Przeciez jak to lustro tak lata w gore i w dol to i tak w tym
    > czasie za wiele w wizjerze nie widac.

    Ten artykuł odpowie ci na pytanie, dlaczego aparaty kłapią lustrem w
    trybie seryjnym. Opcję niekłapania ma Sony A550.

    http://www.fotografuj.pl/Article/Niedrogie_7_kl_s_cz
    yli_Sony_A550_w_praktyce_cz_2/id/225

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 15. Data: 2009-12-24 18:51:53
    Od: mt <t...@i...pl>

    Waldemarrr pisze:
    > Tak przy okazji.. Po co apalat "klapie" lustrem przy zdjeciach
    > seryjnych?

    Nie wiem jak gdzie indziej, ale Nikon, przynajmniej w wyższych modelach,
    robiąc w serii i na AF-C przeostrza, co pozwala na skuteczne śledzenie
    obiektu przez AF, po to kłapie lustrem.

    --
    marcin

  • 16. Data: 2009-12-25 09:55:11
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>

    > Nie kto, tylko dla kogo.
    >
    > Dla targetu Sony.
    > --

    lustrzanka semipro wiec raczej dosc swiadomy klient

  • 17. Data: 2009-12-25 10:54:15
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    TheGuru wrote:
    > lustrzanka semipro wiec raczej dosc swiadomy klient

    Raczej kasiasty. Podejrzewam, ze w pelni swiadomi mozliwosci i ograniczen
    sprzetu uzytkownicy to obecnie zdecydowanie mniej, niz 50% nabywcow takich
    zabawek. Czesto jest tak, ze czym wiecej ktos ma pieniedzy, tym latwiej
    przychodzi mu wydanie ich na drogi aparat (i tym mniej mniejsza potrzeba
    poglebienia wiedzy), bo przeciez drozsze zagwarantuje lepsze zdjecia.
    Zjawisko znane od zawsze...

    --
    KILu

  • 18. Data: 2009-12-25 12:31:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TheGuru:

    > lustrzanka semipro wiec raczej dosc swiadomy klient

    O, widzicie? :)

  • 19. Data: 2010-01-06 05:50:12
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 23 of Dec 2009 12:30, TheGuru wrote:

    > ostatnio często słyszę reklamę sony alfa550, ze polowanie żaby 1/100s
    > machnięcie skrzydłami wazki 1/1000s (czy jakoś takoś ) i informacja ze
    > zobaczysz to dzięki alfie fotografującej z szybkością 7klatek/s czyli
    > 1/7s

    A jeśli ja robię 3 zdjęcia na dobę to znaczy że każde naświetlam
    po 8 godzin?

    > czyli 2-2 rzędy wielkości mniej niz obserwowane zjawiska nawet

    > oko widzi z częstotliwością 25kl/s.
    >
    > kto produkuje takie reklamy!!!

    Kto ogląda i uważa, że warto on ich wspominać?

    > tak OT to obserwuję straszne niedouczenie w wielu dziedzinach wśród
    > ludzi opowiadających o różnych zjawiskach.

    A jak ma być? My, piszący tutaj, jesteśmy strasznie uczeni.
    Dlatego potrafimy zaobserwować strasznych nieuków
    i strasznie opowiadać o zjawiskach jakimi one są naprawdę.

    --
    nb

  • 20. Data: 2010-01-06 08:46:48
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A jeśli ja robię 3 zdjęcia na dobę to znaczy że każde naświetlam
    > po 8 godzin?

    tak jeśli w trybie ciąłym :-)

    > Kto ogląda i uważa, że warto on ich wspominać?

    ja

    > A jak ma być? My, piszący tutaj, jesteśmy strasznie uczeni.
    > Dlatego potrafimy zaobserwować strasznych nieuków
    > i strasznie opowiadać o zjawiskach jakimi one są naprawdę.

    nigdy się tobie nie zdarza słuchać czegoś i zastanawiać się kto pisze takie
    bzdury.

    np słyszałem o jakimś ważnym spotkaniu przywódców nato w stolicy Turcji
    Istambule albo o spotkaniu z prezydentem Wielkiej Brytani ;-DD