  • 21. Data: 2010-01-06 13:01:52
    Temat: Re: głupia reklama Sony
    Od: Bartess <b...@t...pl>

    On 23 Gru 2009, 12:30, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:
    > oko widzi z częstotliwością 25kl/s.

    No nie do końca tak jest. Wiesz dlaczego filmy z początku XX wieku są
    takie "przyśpieszone"? Bo wprowadzając technikę filmową stwierdzono,
    że film o prędkości 16kl/sek jest już dla ludzkiego oda obrazem
    płynnym. Dopiero w dobie telewizji wprowadzono prędkość 25kl/sek, a
    wzięło się to stąd, że TV pracuje na częstotliwości 50Hz i
    wyświetlanie 16km/sek było problemem. Dlatego, by filmy w TV w miarę
    wyglądały te 16kl/sek trzeba było przyśpieszyć i wyświetlać z
    prędkością 25kl/sek. (tak mi się wydaje ;-)).

    Pozdrawiam.

  • 22. Data: 2010-01-06 13:13:14
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Bartess napisał(a):

    > No nie do końca tak jest. Wiesz dlaczego filmy z początku XX wieku są
    > takie "przyśpieszone"?

    Jak są dobrze nadawane przez odpowiedzialnego nadawcę, to nie są.

    > Bo wprowadzając technikę filmową stwierdzono,
    > że film o prędkości 16kl/sek jest już dla ludzkiego oda obrazem
    > płynnym.

    Ale nie jest... Znaczy musiał być, bo nie było innego wyjścia.

    > Dopiero w dobie telewizji wprowadzono prędkość 25kl/sek,

    Mylisz się. 24 kl/sek. (nie 25!) pojawiły się wraz z dźwiękiem. Grubo
    przed telewizją.

> [...]
    > wyglądały te 16kl/sek trzeba było przyśpieszyć i wyświetlać z
    > prędkością 25kl/sek. (tak mi się wydaje ;-)).

    W TV jest problem. Jak TV ma 25 kl/sek., to jeszcze pół biedy - film
    leci szybciej o 4% i dobrze. W USA z ich 30 kl/sek. problem jest, a
    efekty pompowania 24 -> 30 są widocznie, a dla niektórych wręcz są
    esencją zjawiska "film w TV".

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)