  • 1. Data: 2009-12-22 21:50:31
    Temat: Aby nie kupoować osobnych obiektywów
    Od: "Romek" <r...@w...pl>

    Witam

    Jestem w posiadaniu lustrzanki eos350d+obiektyw kit+karty plus dokumentacja ,
    oraz kompakta dsc h3. Rozważam sprzedaż lustrzanki/obu, celem zakupu canona
    sx20 28-560 mm jako alternatywy wobec teleobiektywu 28-300 do lustrzanki. (drogo)

    Chciałbym zasięgnąć języka o samym kompakcie sx20, czy jest to dobry wybór,
    jak to się ma cenowo itp. Sama lustrzanka nie jest juz najnowsza,a obiektyw
    superzoom do niej to ciezkie pieniądze.

    Będę wdzięczny za sugestie

    Romek

  • 2. Data: 2009-12-22 22:44:18
    Temat: Re: Aby nie kupoować osobnych obiektywów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Romek pisze:

    > Chciałbym zasięgnąć języka o samym kompakcie sx20, czy jest to dobry wybór,
    > jak to się ma cenowo itp. Sama lustrzanka nie jest juz najnowsza,a obiektyw
    > superzoom do niej to ciezkie pieniądze.

    Oj, co się będziesz szczypał - sprzedaj to wszystko w cholerę, kup sobie
    komórkę z aparatem, przystaw lornetkę przed obiektyw - też będziesz mieć
    zbliżenie.

  • 3. Data: 2009-12-23 00:22:43
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Romek:

> [...]
    > sx20 28-560 mm jako alternatywy wobec teleobiektywu 28-300 do lustrzanki. (drogo)

    To nie jest żadna alternatywa. Zamienisz siekierę na kijek.

    > Chciałbym zasięgnąć języka o samym kompakcie sx20, czy jest to dobry wybór,
    > jak to się ma cenowo itp. Sama lustrzanka nie jest juz najnowsza,a obiektyw
    > superzoom do niej to ciezkie pieniądze.

    I co z tego że nie jest najnowsza? Robi gorsze zdjęcia czy co?

    A wiesz czemu obiektyw do niej jest droższy niż kompakt superzoom?

  • 4. Data: 2009-12-23 07:28:23
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > To nie jest żadna alternatywa.

    Pewnie, że jest :)
    Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań ;)

    > Zamienisz siekierę na kijek.

    No ale po co mu siekiera, jak kolega chce tylko kijem w mrowisku
    pogrzebać? ;-)

    A tak już poważniej - ja to odbieram tak, że twórca wątku chce mieć po
    prostu poręcznego, taniego kompakta z super-zoomem.
    Tyle, że na złej grupie zadał pytanie, bo tu mu zaraz zaczną doradzać,
    aby biegał z kilogramami ciężkiego sprzętu, którego nie będzie wiedział
    jak użyć... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 5. Data: 2009-12-23 07:30:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Będę wdzięczny za sugestie
    >
    > Romek
    >
    > --

    aby nie kupowac osobnych obiektywow masz dwie mozliwosci

    - kupic razem
    -nie kupowac w ogole.

  • 6. Data: 2009-12-23 08:37:01
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Romek napisał(a):
> [...]
    > jak to się ma cenowo itp. Sama lustrzanka nie jest juz najnowsza,a obiektyw

    Romku,
    Cena lustrzanki z obiektywem nieprzypadkowo jest wyższa niż kompakta.
    Lustrzanka po prostu w pewnych warunkach pozwala uzyskać lepsze zdjęcia
    niż kompakt. Niestety nie określiłeś swoich potrzeb, więc nikt Ci tu
    autorytatywnie nie odpowie, czy wspomniany przez Ciebie kompakt spełni
    Twoje oczekiwania, czy do Twoich potrzeb wystarczy. Napisz co i w jakich
    warunkach chcesz fotografować, to będzie łatwiej Ci pomóc. Napisz w
    szczególności po co Ci teleobiektyw, konkretnie, np: ptaki w lesie,
    detale architektoniczne w kościele, laski na plaży, portrety pozowane,
    statyczne, a może niepozowane, dynamiczne, np. biegające dzieci, etc.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 7. Data: 2009-12-23 09:50:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Romek pisze:

    > Chciałbym zasięgnąć języka o samym kompakcie sx20, czy jest to dobry wybór,
    > jak to się ma cenowo itp. Sama lustrzanka nie jest juz najnowsza,a obiektyw
    > superzoom do niej to ciezkie pieniądze.

    Bardzo dobry wybór. Będziesz zadowolony. Obiektyw w tym aparacie pokrywa
    zakres, jaki byłby pokryty przez obiektyw 18-350mm. Takich obiektywów do
    lustrzanek jeszcze nie ma i raczej długo nie będzie. Najszerszy zakres
    oferuje teraz Tamron 18-270 VR, i zdaje się, że jest to dosyć kompaktowa
    konstrukcja, ale sądzę, że bardziej będziesz zadowolony z SX20 niż z
    dokupienia tego Tamrona do swojego aparatu.

    Do stałych bywalców grupy:
    Koniec, kropka, proszę nie polemizować ze mną, bo jak ktoś się pyta o
    lustrzankę, to wy zaraz wmawiacie, że nie potrzebna, że lepiej niech
    sobie ktoś kompakt kupi.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.