  • 1. Data: 2009-12-22 14:20:05
    Temat: [real world] ostrzeżenie przed Canonem
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    http://eos7d.fotopolis.pl/index.php?n=10134

    Sample bajka :)
    Ostrość raz z przodu raz z tyłu.

    Marketingowy mocny punkt dla Sony i Nikona.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 2. Data: 2009-12-22 15:35:53
    Temat: Re: [real world] ostrzeżenie przed Canonem
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    gietrzy pisze:
> [...]
    >
    > Sample bajka :)
    > Ostrość raz z przodu raz z tyłu.
    >
    > Marketingowy mocny punkt dla Sony i Nikona.

    Światło na tych zdjęciach - koszmarek ;)

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 3. Data: 2009-12-22 15:45:36
    Temat: Re: ostrzeżenie przed Canonem
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 15:20, "gietrzy" <c...@g...pl> wrote:
    > http://eos7d.fotopolis.pl/index.php?n=10134
    >
    > Sample bajka :)
    > Ostrość raz z przodu raz z tyłu.

    jakie sa te sample to zalezy od fotografa .

    niestety z natury rzeczy precyzja ostrzenia aps-c musi byc mniejsza od
    tej z FF.
    wynika to z uwarunkowan konstrukcyjnych.
    Dlatego tez powiekszenia 100%w aps-c rzadko mozna obserwiowac z malej
    odleglosci.

    generalnie zgadzam sie z tym testem.
    przy krotkiej zabawie c7d odczulem natychmiast poprawe ergonomi ,
    choc i w porzedniku jest dobra.

    i co ciekawe w myslach doszedlem do tego samego wyniku.

    o ile nie mam najmniejszej watpliwosci roznica pomiedzy canonem cxxxd
    a cxxd jest kolosalna na korzysc cxxd pod kazdym wzgledem ( z
    wyjatkiem moze wagi i wylacznika glownego ) , to roznica pomiedzy cxxd
    a c5dmk2 nie jest tak oczywista. Jedno lepsze , drugie gorsze w
    c5dmk2.

  • 4. Data: 2009-12-22 15:59:29
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    XX YY pisze:

    > jakie sa te sample to zalezy od fotografa .
    >
    > niestety z natury rzeczy precyzja ostrzenia aps-c musi byc mniejsza od
    > tej z FF.
    > wynika to z uwarunkowan konstrukcyjnych.

    Jak to wytłumaczysz - wydawało mi się, że jest dokładnie odwrotnie...

  • 5. Data: 2009-12-22 16:37:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 16:59, Bernard Wybierała <b...@g...com> wrote:

    > Jak to wyt umaczysz - wydawa o mi si , e jest dok adnie odwrotnie...

    nie , nie jest odwrotnie.
    pominmy jakies przypadki wadliwego montazu , wadliwach elemntow itp.

    1. w FF masz wiekszy dopuszczalny kroazek rozproszenia , czyli przy
    takim samym bezwzglenym bleddzie ostrzenia jak w aps-c jego skutki
    mierzone spadkiem rozdzielczosci sa mniejsze.
    2. w FF baza pomiarowa jest wieksza co ulatwia pomiar roznicy faz.

    Ja moge powiedziec z wlasnego doswiadczenia na podstwie konkrtbnych
    egz jakie mam.

    c50 d ostrzy b dobrze . OK 80-90 % zdjec sa ostre.
    c5dmk2 pod wzgledem precyzji ostrzenia bije c50d na glowe ( mowa o
    sensorze centralnym).

    W obiektych ruchomych - tutaj juz moze byc inaczej , szybki s50d czy
    jeszcze szybszy c7d wydaje sie ze popelnie mniajszy blad ostrzenia ,
    wynikajacy nie z precyzji pomiaru AF a z szybkostrzelnosci aparatu.

  • 6. Data: 2009-12-22 18:48:27
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Bernard Wybierała" napisał:

    > Światło na tych zdjęciach - koszmarek ;)

    A już myślałem, że to tylko mnie się tak wydaje ;)

  • 7. Data: 2009-12-22 19:52:30
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > c50 d ostrzy b dobrze . OK 80-90 % zdjec sa ostre.
    > c5dmk2 pod wzgledem precyzji ostrzenia bije c50d na glowe ( mowa o
    > sensorze centralnym).

    Wybacz, ale przy celności na poziomie 80-90% to już nie można mówić, że
    coś bije ten wynik na głowę, bo 100% nie da się w tym wypadku przekroczyć :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 8. Data: 2009-12-22 22:17:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 20:52, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    > zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

    wyrazilem sie bardzo precyzyjnie , moze nawet za precyzyjnie
    . ok 80-90% zdjec czyli liczby zdjec sa ostre.
    pod pojeciem ostre rozumiem ze obraz osiagnal co najniej 80%
    maksymalnej rozdzielczosci jak bylaby przy prawidlowym ostzeniu .
    oczywiscie oceniam na oko.
    cudow nie ma w serii nie kaze zdjecie jest rownie ostre.
    I nie sadze by wiele aparatow osiagalo taki wynik.

    Piszac o lepszej precyzji ostrzenia mam na mysli dokladnie tak jak sie
    slowo precyzja sie rozumie tzn powtarzalnosc / maly rozrzut.

    c5dmk2 ostrzy na sensor centralny dokladniej i precyzyjniej od c50d.

    patrzac na zdjecia w c50d w skali 100% widze ze jednak ostrosc nie
    jest idealnie trafiona , jest ciagle na dobrym poziomie ale czesto nie
    idealnie , trzeba robic maly resampling w dol jesli chcemy te
    nieostrosc ukryc.
    w c5dmk2 zdjecia w skali 100% to zyleta. Nie potrafie stwierdzic
    nieostrosci - trafia tam gdzie ma trafic.
    Naocznie nie jestem w stanie stwierdzic ze np za blisko , albo za
    daleko - jest super pod tym wzgledem .
    No i czulosc duzo wyzsza. tam gdzie ciemno i juz af c50d mial
    problemy , c5dmk2 ostrzy natychmiast i bezproblemowo. Sensory
    peryferjny sa jednak w c5dmk2 nieprzydatne , w c50d pracuje sie nimi b
    wygodnie , one ulatwiaja znakomicie prace.
    To wynik dla motywow spokojnych.
    W prawdziwym ruchu nie mialem okazji jeszcze porownac - pierwsze
    strzaly wskazuja , ze w c5dmk2 jest pod tym wzgledem troche gorzej ,
    ale zbyt malo prob by wyciagnac wnioski ogolne.

  • 9. Data: 2009-12-23 09:11:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "gietrzy" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Marketingowy mocny punkt dla Sony i Nikona.

    Mocny punkt? Z jakiej racji? W ogole co to za test?
    Nikt swiadomy nie bedzie wyrabial sobie opinii na podstawie takich sampli
    czy ogolnie takiego "testu".

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2009-12-23 09:35:17
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Mocny punkt? Z jakiej racji? W ogole co to za test?

    Z takiej, że w necie wiszą sample kompromitujące Canona.
    Pomijam puszkę, szkło (nawet 18-135 IS, jeszcze nie miałem czasu przepstrykać),
    czy autora. Tu widać, że szkło firmowe z nowym korpusem nie gra czytaj wymaga
    interwencji serwisu.
    Test najlepszy bo real world nie jakieś testery z portalu, którego bez adblocka
    nie idzie normalnie przeczytać czy inne eskapady w Tatry.

    > Nikt swiadomy nie bedzie wyrabial sobie opinii na podstawie takich sampli
    > czy ogolnie takiego "testu".

    Nikt świadomy to przeczyta na zagranicznych forach, że masa ludzi ma problemy z
    7D (autofokus), nikt świadomy wie o problemach Canona z modelem 1D Mark III,
    nikt świadomy potem zobaczy sample z rzeczonego testu i...

    pozdrawiam,
    gietrzy