eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowafotografia bezplatnaRe: fotografia bezplatna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    Date: Wed, 16 Jun 2010 13:57:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <hvae7n$bvh$1@news.onet.pl>
    References: <T...@n...onet.pl>
    <4c0bf1f2$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <3dUOn.52817$h57.34698@newsfe22.iad> <huh6qq$706$1@inews.gazeta.pl>
    <hui4gv$5gn$1@news.onet.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hui7nn$ea4$1@news.onet.pl>
    <d...@k...googlegroups.com>
    <hujfl4$pv4$1@inews.gazeta.pl> <humdui$plh$1@news.onet.pl>
    <hva3m5$gb3$1@inews.gazeta.pl> <hva9u3$a1o$1@inews.gazeta.pl>
    <hvab5h$emn$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: accs104.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1276689463 12273 83.9.142.104 (16 Jun 2010 11:57:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Jun 2010 11:57:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <hvab5h$emn$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:858607
    [ ukryj nagłówki ]

    de Fresz pisze:
    > Do wielu nie podejdzie, bo sprzęt potrzebny do wykonania takich zadań na
    > przyzwoitym poziomie kosztuje krocie. No chyba że coś się zmieniło, i
    > teraz 400/2.8 czy w miarę kompletnie wyposażone studio są standardem
    > wśród amatorów.

    400/2.8? Ile procent zdjęć? Promil?
    Do reklamy trzeba w większości przypadków środkowego zakresu kita, byle
    był ostry.

    > I efekty pod postacią marności są najczęściej widoczne na pierwszy rzut
    > oka - nawet dla lajkonika. Ale zawsze znajdą się tacy, co to stwierdzą,
    > że "nie widać różnicy", zwłaszcza gdy połechtana zostanie ambicja
    > poprzez wykonanie dzieła własnoręcznie lub finansowego interesu życia.
    > Ale to wcale nie większość.

    Tak, w ogóle.
    Poza tym ta różnica odchodzi do historii, jakość zielonych programów
    jest coraz lepsza. Już tylko kadr i jego estetyka jest tym, co wyróżnia
    dobre zdjęcia.

    >> W całym rozumowaniu brakuje jednego elementu - czy potencjalny klient
    >> oglądając folder czy plakat reklamowy będzie w stanie odczuć różnicę
    >> między zdjeciem wykonanym przez profesjonaloistę i amatora. Bo jeśli
    >> nie będzie widział, to... czy warto przepłacać za zdjęcia?
    >
    > To już trzeba by się pokusić o jakieś badania statystyczne na szerszą
    > skalę. Ja twierdzę, że każdy obdarzony jako-tako rozwiniętym zmysłem
    > postrzegania ją dostrzeże, ale to nie ja jestem marketoidem zlecającym
    > takie roboty.

    Ale po sekundzie refleksji ląduje na ziemi, albo raczej w księgowości.
    Olbrzymia część rynku ma jeden priorytet - optymalizować pod cenę.

    >> Mam wrażenie, że jednak nie doceniasz amatorów.
    >
    > A ja mam wrażenie, że Ty ich nieco przeceniasz ;-) Zupełnie nie ujmując
    > zdolnościom coponiektórych.
    > Ale to może dlatego, że wiem dokładnie jak wygląda porządna sesja od
    > podszewki, oraz jak często zawodowcy z latami doświadczenia wykładają
    > się na drobnostkach, które później trzeba poprawiać godzinami w
    > komputerze. I sam nie raz twierdziłem, że wielu tzw. "uznanych profi"
    > bierze za swoją robotę znacznie za dużo, zwłaszcza za pozycję pt.
    > "prawa", ale nie zgodzę się, że da się to zrobić za jedną fyfdziesiątą
    > ceny przez amatora.
    > Nie zapominaj, że w reklamie nie ma miejsca na powtarzanie sesji w
    > nieskończoność, bo "coś nie wyszło". Jest opłacona modelka, stylista,
    > wizażystka itp., są umówieni ludzie z agencji i klient, materiał MUSI
    > być taki, aby dało się coś z niego wybrać. Na jutro, najdalej pojutrze.
    > A nie tylko pan Józio, co se sam coś tam poustawia w piwnicznym studio,
    > może mu coś wyjdzie przy 5. podejśiu i będzie na za dwa tygodnie. Plus
    > kolejny tydzień na Szopa.

    A ja mam inne spostrzeżenia - rynek reklamy szuka jak najtańszych
    źródeł. Kupiane kadry z chin dopala grafik na półtora etatu kilkoma
    pluginami wypiękniającymi i tak się to kręci. I to nie są tylko gazetki
    z tesco...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem certyfikat na ziewanie, szukam wspólnika z dojściami/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: