    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [foto] Oooj dawno nic nie pokazywalem - budowa dworca PKP
    Date: Wed, 18 May 2011 13:19:15 +0200

    Waldemarrr napisał(a):
    > [...] jestem zdania, ze jak sie
    > decydujemy na jakis format kadru to trzeba byc w tym konsekwentnym. Albo
    > 2/3, albo kwadrat, moze byc panorama - ale konsekwentnie.

    Aż taki ortodoksyjny nie jestem.
    Galeria webowa to nie stosik odbitek z labu. :-)

    > Nie uznaje
    > przycinania jednego zdjecia z dziesieciu, bo od razu widac, ze to nie
    > wynika z koncepcji tylko autor musial "ratowac zdjecie".

    A jakbyś przyjął w ramach całej galerii zasadę, że nie trzymasz się konkretnych
    proporcji?
    I ustanowił prymat proporcji elementów w kadrze nad ujednoliceniem samych proporcji
    kadru?

    > Nie widzialem tamtego zdjecia ale wiesz.. Taka budowa to poki co dziura
    > w ziemi, pare koparek i cala w tym trudnosc. Pole manewru by zrobic
    > zdjecie inne niz czysto dokumentacyjne 'na wprost' jest dosc ograniczone
    > - stad pewnie kusi by siegnac po przerysowania i cos co nazywasz
    > 'efekciastwem' i zapewnie nie jestem pierwszy, ktory poszedl ta droga,
    > stad pewnie podobienstwa - sam wspomniales, ze pewne zabiegi stosujesz.

    Owszem efekciarstwo kusi i często ma swoją wartość (bo działa na "target").
    Dopóki spełnia swój cel, to OK.
    Gorzej, że czasem Ci je ktoś wytknie.

    Trzeba sobie samemu zadać pytanie: Czy chcę/mogę robić zdjęcia:
    a) dobre
    b) efektowne
    c) a może wystarczy, że efekciarskie

    Dlaczego wolałeś ten temat potraktować efekciarsko zamiast "dokumentacyjnie, na
    wprost"?
    (trochę imputuję, broń się)

    --
    Mirek