  • Data: 2011-05-18 11:56:23
    Temat: Re: [foto] Oooj dawno nic nie pokazywalem - budowa dworca PKP
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str> szukaj wiadomości tego autora

    Tratuje galerie jak stosik odbitek rozkladanych na stole. A na jednym
    stoliku _staram_sie pokazywac odbitki spojne pod wzgledem:

    1) kolorystyki
    2) wyboru obramowania
    3) wyboru proporcji kadru
    4) rodzaju papieru

    Dla przykladu: pokazujac zdjecia na stoliku uwazam za lekki zgrzyt
    pokazanie zdjec blyszczacych obok matowych - zalatuje przypadkowoscia.
    Dzisiejszy przyklad pokazal, ze nie zawsze mi sie udaje trzymac tych
    zasad ale sie staram. Rozwaze rozdzielenie koloru i c/b na dwie odrebne
    galerie tak jak to zrobilem w przypadku zdjec ze Lwowa.

    > A jakbyś przyjął w ramach całej galerii zasadę, że nie trzymasz się
    konkretnych proporcji?

    Mozna nie trzymac sie niektorych zasad i to kwestia wyboru, ktore sa dla
    kogo wazne. Ale jak sie ktos nie trzyma zadnych zasad to robi sie na
    stole balagan.

    > Dlaczego wolałeś ten temat potraktować efekciarsko zamiast
    "dokumentacyjnie, na wprost"?

    Bo ciagle sie uczymy i ciagle jestem na drodze od efekciarsko do
    efektownie? Byc moze. Bo milo jest trafiac w gust roznych odbiorcow? Byc
    moze. Ale przede wszystkim dlatego, ze moja kula u nogi w fotografii
    jest nadmierny porzadek, poukladanie, szablonowosc, schemtycznosc.
    Staram sie uciekac od tego na rozne sposoby. Czas pokaze, ktory sposob
    okaze sie najlepszy - dzis podoba mi sie jeden sposob prezentacji, za
    dwa lata moge zmienic zdanie - ale to tez forma rozwoju.

    Waldek.

    www.waldemar.katowice.pl