    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: emyto...
    Date: 20 Jul 2012 10:30:22 GMT

    Pan J.F. napisał:

    > I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000 zl,
    > a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
    > autostrady.
    >
    > Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -

    Z tego zależenia wynikają ceny, jakie płacimy. Jest popyt, więc przywalmy
    cenę od czapy. Zapłacą i ani pisną.

    > ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)

    Dwa razy siedziałem za kierownicą takiego potwora. Dużo się nie najeździłem,
    nie mam uprawnień. Ale to wystarczy, by mieć inne zdanie na temat "na co
    one". Te kilkadziesiąt ton trzeba przyspieszyć, potem wyhamować przed
    terenem zabudowanym albo światłami. I jeszcze skręcić trzeba, a nie wszędzie
    się da.

    Ponadto zależy zarządcom dróg -- o ile da się zbudować względnie tiroodporną
    autostradę, to mniejszej drogi raczej nie.

    --
    Jarek