    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Sat, 12 Sep 2015 18:21:09 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    <55f32630$0$27527$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <msvhn2$8r7$1@node1.news.atman.pl>
    <55f3effa$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    news:55f3effa$0$8374$65785112@news.neostrada.pl...
    > Kara została nałożona na operatora a nie producenta oprogramowania. Jeżeli
    > kara się należała, to przede wszystkim producentowi. Wtedy TP i tak zawsze
    > obrywała. Być może to właśnie sąd uwzględnił.

    Możliwe, nie włażę za głęboko w prawo, jednak też nie winię obsługi, np.
    pana Mietka, który przyszedł na nocną zmianę i nagle mu wszystko strzeliło,
    a komputer zarządzający nie może się połączyć z procesorem centrali i jest
    sraczka. Na takie okoliczności na każdej centrali były przynajmniej dwa
    numery z różnych, innych central, aby było jak powiadomić kogo trzeba.

    > Obsługa centrali nie wie co zostało w programie zmienione. Nikt im tego
    > nie powie, bo mogliby za wiele się dowiedzieć. Producent zwsze dbał o

    Cóż, jak esencja Pepsi, tylko jak ma Sanepid zatwierdzić, czy w procesie nie
    używa się czegoś szkodliwego? Jak sterownik NTFS do Pingwina, który dawno
    mógłby zostać wpisany, ale... chyba patenty, bo na pewno ktoś zrobił r.e. i
    rozkminił co z czym jak gdzie kiedy.

    > tajemnicę i swój interes. Obsługa wie co najwyżej, że chodzi o rozbudowę,
    > zmianę konfiguracji, poprawę błędów ale szczegółów nie

    Bo a nuż coś sknocą? Wcale się nie zdziwię, jeśli awaria łączności Grochowa
    w '97, czy '98 była właśnie takim podejściem spowodowana. Nie winię nawet
    samej obsługi, ale firmę, która pozwoliła na to, żeby taka awaria wystąpiła.

    > poprawi. Procedury znam od strony Alcatela, więc nie odnoście tego do
    > szczegółów obsługi Siemensa. Operator może co najwyżej rolować program

    Ja myślę, że jak poszperać, to będzie podobnie.

    > do poprzedniej wersji. Testy w małym ruchu (nocą) przechodzą, w dużym

    Poprzedniej... jeśli da się to zainicjować...

    > około 11 rano, w dzień roboczy bywa gorzej. Na makiecie producenta też
    > przeszło przy sztucznie generowanym ruchu. Co z tego że obsługa jest w

    Czyli testy są pewnie do... Musiałbym podpytać kumpla, który był w Hiszpanii
    na szkoleniu z S12, jak on to widzi.

    > pełnym składzie, specjaliści od producenta również gdy nagle wszystko
    > głuchnie? Nie zapewnisz alarmowej łączności, przepisując wiązki na głuchej
    > centrali - abonenci i tak nie dostaną sygnału. Normalnie jeżeli

    Wiadomo, że jak stoi, to... Czy jednak nie ma możliwości, żeby w tle chodził
    jakiś awaryjny podprogram? Aktywowałby się, gdy program główny zawiedzie,
    "watchdog" jakiś, który nie kasowany co ileś-tam przez program główny,
    zainicjowałby działanie procedur awaryjnych, niezależnie od kompa głównego,
    czy przestawiłby go w tryb awaryjny, do podstawowego podtrzymania choćby
    ruchu alarmowego...

    ... Na
    > całej martwej centrali nic nie zrobisz. Zwinięcie oprogramowania
    > (rolowanie) trwało chyba godzinę, restart to 20 minut. Nie ma cudów - to
    > tak działa i tu zapewnienie alarmowej łączności jest niewykonalne. Chyba

    To oczywiste. Na mojej centrali wystarczyl pyknięty bezpiecznik rzędowy, a
    wskutek już nie pamiętam czego, nie wystąpił alarm. Brak minusa na zasilaniu
    spowodował, że jakimiś "zakamarkami" dostał się potencjał ziemi do układu
    kontroli czasowej rejestrów, przez co spadały jako "out of time" od razu po
    zajęciu. Co to oznacza, nie muszę chyba pisać. Raz na moim dyżurze też
    pyknęło, ale tym razem alarm zadzwonił i wymieniłem bezpiecznik. Wpisałem
    tylko awarię do dziennika i zapodałem do dyspozytora i IBN, aby filowali,
    czy coś nadal nie głupieje.

    > że jak w stanie wojennym, czyli wybiegasz na ulicę, wołasz pomocy i jak
    > ZOMO nie potraktowało Ciebie jako cel dla ciosów pałek, to może wezwali
    > przez radio karetkę.

    No, był kłopot. Niejeden przeniósł się do lepszego świata przez brak
    łączności.
    Podsumowując... Jeszcze może pojmę pad centrali w Białymstoku... czy gdzie
    by nie było, bo wydupczył wadliwy program i pewnie nie dało się tego
    przewidzieć, uważam jednak, że powinno być coś przewidzianego na takie
    sytuacje, by jak najszybciej przywrócić choć podstawowe funkcje. Ale w
    sytuacji robót planowanych taka awaria jest niedopuszczalna! Tylko, że była
    ona zanim jeszcze UKE, czy wtedy URT(iP) ścigał za takie rzeczy... A
    przynajmniej moja pamięć takich faktów nie przywołuje.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048