  • Data: 2015-09-12 23:41:01
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Hotel chyba chce miec jakas kontrole nad tym kto moze drzwi otworzyc ?
    > Nie wiem na ile te karty sa kopiowalne, jak gosc karte zgubi to
    > powiedzmy ze rzadko i niewielki problem, ale np sprzataczki ?
    > Rzuci taka prace, karty nie odda, i co - bedziesz biegal po wszystkich
    > pokojach i kody zmienial ?

    Były i wciąż są zamki ze zwykłym kluczem, a nikt tragedii nie robi,
    że skopiują, że okradną, że zwolniona i bezdomna pokojówka cichcem
    przyjdzie zanocować albo buchnąć szlafrok. Sprzątaczki nie biorą
    kluczy do domu, tych magnetycznych też. Goście częściej, nawet mnie
    się zdarzało -- ale strata dla hotelu niewielka, bo jednorazówki.
    System da się zorganizować tak, że ta moja karta krótko po moim
    wyjściu staje się bezużyteczna. Karta sprzątaczki też. Jak to może
    działać, już pisałem. Czasem lepiej pomyśleć, niż wydawać kasę na
    niepotrzebne systemy.

    > Gosc moze sobie nie zyczy, ale hotel moze sobie zyczyc.
    > Gosc ma jakies pretensje, cos mu np ukradli, a my mu wydrukiem -
    > sprzataczka wyszla o 9:15, a pan pozniej 10 razy wchodzil i wychodzil.

    Większość gości po czymś takim, że im hotel na kartce pokaże kiedy
    wchodzili a kiedy wychodzili z pokoju, stwierdzi, że jego noga więcej
    tam nie postanie. Jeszcze kolegom opowiedzą, po świecie się rozniesie.

    --
    Jarek