eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaelektryczny zamek - samoróbka - energooszczędnyRe: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <msa5ia$vsd$1@dont-email.me> <msa6fv$ogj$1@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <55ea239b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ea3288$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb1f61$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <55ee1a9c$0$4788$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Date: Fri, 11 Sep 2015 14:58:47 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150911-0, 11.09.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 75
    Message-ID: <55f2cf5d$0$4768$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1441976158 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 4768 89.72.242.154:1841
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:685782
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnmus7tu.b5b.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > yabba pisze:
    >
    >>>> A recepcjonista na to: OK. Proszę zostawić otwarty pokój i iść
    >>>> załatwiac swoje sprawy. Wezwiemy serwis.
    >>> No to chyba dwóch szwajcarów z halabardami przyślą.
    >>
    >> Zdenerwują się na głupiego projektanta zamka, który sam się otwiera.
    >
    > Się nie zamyka. Bo się na czas świeżej bateryjki nie włączyło. To co
    > innego. Nerwy też inne, gdy akurat padnie na gościa, któremu właśnie
    > samolot odlatuje, a walizka w środku pokoju.
    >

    Albo padnie na gościa, który spieszy się na ważne spotkanie, ale musi
    popilnować otwartego pokoju aż recepcjonista przyjdzie i wymieni bateryjkę.

    >> Niestety, czasem systemy Kontroli Dostępu są tak robione, że wyjście
    >> z pomieszczenia/budynku wymaga obecności napięcia sieciowego. Koszmar
    >> w przypadku awarii zasilania!
    >
    > Lub choćby w przypadku kontroli p-poż.
    >

    Ja bardziej martwię się co się zdarzy podczas realnego zagrożenia, a nie w
    czasie kontroli. Zresztą, kontrola rzadko kiedy wyłapuje takie niuanse. W
    czasie kontroli prąd jest i wszystko działa jak należy. Żeby odkryć problem
    trzeba wiedzieć co z czym i jak jest połączone, a raczej kontroler nie
    rozkręca urządzeń.

    >> Zamek hotelowy umożliwia wyjście z pokoju w kazdej sytuacji. Wewnętrzna
    >> klamka zawsze działa normalnie, więc bezpieczeństwo jest zachowane.
    >
    > Chyba że gościu akurat zawału dostał. A żona z klucz-kartą na korytarzu.

    Wtedy recepcjonista przychodzi ze swoim kluczykiem awaryjnym.

    >
    >> "Włamanie" z zewnatrz jest mozliwe kartą MASTER lub dodatkowym kluczykiem
    >> albo bateryjką serwisową.
    >
    > Karta master działa bez prądu?! A za czekanie na bateryjkę, to ta pani
    > wraz z panem mecenasem hotel z torbami puści.
    >

    Moim zdaniem to sprawa sądowa byłaby jakby zamek był otwarty i ktoś okradł
    pokój. Hotel nie stanął na wysokości zadania i nie dopilnował bezpieczeństwa
    bagażu.
    Kiedyś były zamki mechaniczne i jak zamek się zaciął i musiał pomagać
    recepcjonista, to nikt nie podawał hotelu do sądu. Normalna usterka, która
    się zdaża.

    >> Świeże mydełka, czyste ręczniki, dobre wina - za te rzeczy hotele są
    >> oceniane i chwalone. Na to jest kładziony nacisk i na tych rzeczach
    >> skupia się uwaga managerów. Technikalia, zwłaszcza te niewidoczne dla
    >> gościa, są na ostatnim miejscu jeścli chodzi o uwagę im poświęcaną.
    >> Dopóki woda nie leje sie na głowe gościa, a temperatura w pokojach
    >> jest akceptowalna, to jest OK.
    >
    > Ale zatrzaśnięty na amen pokój już akceptowalny nie jest. Dlatego o te
    > bateryjki też się dba.

    Bateryjka powoduje problem raz na dwa lata - akceptowalnie rzadko. :))
    Zaznaczam, że nie twierdzę, iż w żadnym hotelu nigdy nie wymienia się ich
    prewencyjnie. Po tym co widziałem, wnioskuję, że najczęściej wymienia się je
    w miarę potrzeb.
    Teraz są zamki RFID połączone prawie jak po Wi-Fi i na bieżąco informują o
    swoim stanie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: