    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd
    Date: Sun, 23 Oct 2011 12:25:51 +0100

    Radosław Sokół wrote:

    > Weź pod uwagę, że IMHO większość osób pytających o szyfrowanie
    > i trwałe kasowanie danych ma raczej na uwadze niemożność od-
    > czytania danych na tym komputerze, podczas normalnej pracy
    > (przez inne osoby, w tym np. kontrolę mediów/oprogramowania),
    > a nie bezpieczeństwo danych w przypadku kradzieży lub sprze-
    > daży samego nośnika danych. A klucz uzgodniony przez BIOS i
    > sterownik dysku i nie wpisywany z palca przy każdym urucho-
    > mieniu komputera jest w takim przypadku po prostu do niczego.

    ja sie tylko odnosilem do wspomnianego podmienienia elektroniki
    czyli de facto wylutowania kosci flash

    a jakby nie patrzec to bez zastosowania szyfrowania calego dysku
    badz uzycia funkcji secure erase udostepnionej przez producentow
    nie da sie okreslic czy i ile danych bedzie mozliwych do odzyskania
    z dysku ssd